Macrovision Scart

Hejsa gruppe.

Nu kommer det dumme spørgsmål.. Hvis man ikke vil bruge composite til at
kopiere, men vil bruge enten S-VHS, eller via rød/grøn/blå som også ligger i
et scart. hvordan kan man så fjerne det skide Macrocision? Eller er det even
lettere end ved composite.

MVH

René

Re: Macrovision Scart

Så vidt jeg ved er Macrovision kun i composite (og evt s-video).

Ved du, hvordan macrovison fungerer ?

Har du en videomaskine der kan tage s-video/RGB ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Macrovision Scart

ja, det er noget med at der bliver smidt en masse pulser ind i blanking
perioden..
jeg har ikke undersøgt endnu om videoen kan tage RBG, men det regner jeg
med.. Så vid jeg kan se bruger RBG sync fra composite? er det rigtig

René

Re: Macrovision Scart

Fordi video'en justerer sortniveau efter blankingpulserne

Jeg tror det næppe !

SVJH ja, men bruger den ikke til sortniveau.

det er Modelbane Europas hjemmeside