Lyserøde/Pink lysdioder???

Jeg er af en pige blevet spurgt om jeg kunne fikse noget lyserødt/pink lys
til hendes computer.
Da jeg har leget meget med belysning i computere ville jeg da gerne påtage
mig opgaven med at finde ud af om det kunne lade sig gøre..
Men indtil nu står jeg i dødvande, for kan man overhovedet finde
lyserøde/pink lysdioder og i så fald hvor?
Jeg har prøvet hos RS Components og Vejle RC, men har ikke rigtigt kunnet
finde noget.
Jo en RGB diode, men sådan en koster altså lige lovligt meget til bare at
lave sjov med.

Jeg har dog overvejet om det kunne lade sig gøre med en hvid lysdiode der
bliver malet med en transperant pink farve, men den løsning vil kun blive
taget i brug hvis alt andet fejler.

Mvh
Benjamin

Re: Lyserøde/Pink lysdioder???

Kraftigt rødt lys og en anelse blåt burde vel kunne gøre tricket?
Så skal du bare justere forholdet mellem de to, indtil farven er rigtig.

En rød og en blå lysdiode koster ikke alverden at prøve sig frem med.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Lyserøde/Pink lysdioder???

Hmm, god idé jeg har begge dele liggende så jeg må bare igang med at
eksperimentere.
Takker for idéen :o)

Mvh
Benjamin

Re: Lyserøde/Pink lysdioder???
Hejsa

Århus Radio Lager 8624 6422 har underlig-farvede LEDs, også pink.

Mvh Hauge

Re: Lyserøde/Pink lysdioder???

8<--- klip ----

For pokker nogle toiletsæder, lige til festen *LOL*

Og tak for alle linksene, så er de da ikke helt umulige at få fat på,
dejligt :o)

Mvh
Benjamin

Re: Lyserøde/Pink lysdioder???

Hej Benjamin

Pas nu pE5%, de kan holde i mere end 10 E5%r! Vil du virklig se pE5% det =
i sE5%20
lang tid?

Fandt en stE6%rk pink LED:

Pinke LED 5mm, 4.000mcd @20B0%
ultrahelle pinke 5mm-LED...:
http://www.led-shop24.de/pd1071765096.htm

Og bl.a. en stE6%rk hvid:

5-Watt-LUXEON-LEDs (3 Produkte):20%
http://www.led-shop24.de/pi1593988261.htm?categoryId3D%8

mvh/Glenn

Re: Lyserøde/Pink lysdioder???
Hej,

Tjaa, jeg har da en posefuld liggende et eller andet sted indenfor 1 god
meters radius ;)
(Og da de præcis ligner de røde, gule, orange, gulgrønne, grønne, blå, cyan
og hvide indtil der er strøm på, tør jeg ikke gætte hvilken en af
poserne... Må se at få sat etiketter på skidtet :)

Jeg ville nu bare ikke præcis kalde dem pink, selvom de sælges som sådan,
for de er en anelse "forkerte" i forhold til min opfattelse af begrebet
(hot) pink, men det er jo også en svær farve at definere (man burde bruge
Pantone numre eller lignende).

Hmmm, 10kr. er vel ingen bondegård ?

Den vil heller ikke være god ! Lyset fra de hvide LED's består af blå og
gul, så en rødlig filtrering vil blot dæmpe den mere eller mindre (der er
absolut intet rødt i hvide LED's.

--
Venlig hilsen,
Søren