Lydløst vækkeur

Jeg har brug for et lydløst vækkeur, så hele familien (mest konen) ikke
vågner, når jeg vil ud og løbe mig en tur om morgenen.

Er der nogen som har set noget sådant i produktion, så man ligefrem kan
købe det ét eller andet sted, eller evt. som byggesæt.

Man kan jo forestille sig forskellige måder at blive vækket på: mekanisk
påvirkning via vibreren (som i mobiltelefoner, f.eks. en lille motor med et
"skævt" lod på) eller måske via en svag pulserende strøm-påvirkning.

-------
Tomas

Re: Lydløst vækkeur
Den 25 Apr 2005 22:09:18 GMT, Tomas Christiansen

Dirch Passer havde et hvor der indgik en spand vand, da han spillede
vicevært.

--
Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk
Famous Last Words #30:  "I bet it's an illusion."

Re: Lydløst vækkeur

Husker jeg godt :-))
-men mon ikke konen vågner ?

Bo //

Re: Lydløst vækkeur
et

Brug en mobiltelefon ;)

Min Nokia 3200 kan alarmere uden lyd...
Så er det jo bare et spørgsmål om at lave et armbånd el. lign. som den kan
sidde fast i!

Brian

Re: Lydløst vækkeur

Hvis du skal bruge en mobil vibrator har sparepart en del af dem, se
http://www.sparepart.dk/group.asp?group15%5
tror ½ hundrede er billigt sluppen

Hilsen Mikkel
som ikke har noget med sparepart at gøre.

Re: Lydløst vækkeur

Hvad med en lille gear motor for enden af sengen der lige nupper dynen :)

Kasper

Re: Lydløst vækkeur

meddelelse mekanisk
| påvirkning via vibreren (som i mobiltelefoner, f.eks. en

Jeg har hørt en historie om en døv, fra en som kom hos vedkom., der lavede
sit eget :)): Akslen på en 3/4hk motor, AC forstås, var gennemboret og en
bolt sat i hullet, så den var ad H..... til i ubalance. Herligheden blev
boltet på sengestolpen og sat til et tænd/sluk-ur, han havde ALDRIG probs.
med at komme ud af sengen :))).

Re: Lydløst vækkeur

Det er dejligt at se så mange gode (gode???) forslag :-)

Desværre vil flere af dem nok være VÆRRE end et almindeligt vækkeur mht.
til graden af opvågnen hos den øvrige del af familien, og det er jo netop
det som jeg forsøger at undgå!

-------
Tomas

Re: Lydløst vækkeur

Køb et trådløst elektrisk hundehalsbånd. Sæt det om håndleddet.
Få et ur af en slags til at tænde for senderen.
Men pas på, det gør temmelig avs.

/Bo.

Re: Lydløst vækkeur

Lyder fornuftigt at bruge det på mennesker istedet dyr der ikke kan gøre for
det !

Men tror nuhans hylen vil vække famlilen lige så meget ?

Kasper

Re: Lydløst vækkeur
On Tue, 26 Apr 2005 16:22:10 +0200, Bo Braendstrup

Eller hvad med at stikke en kreaturstav op i røven, og så få et ur til
at aktivere den? Den løsning kan også kurere lidt
morgen-hjerteflimmer.

Torben

Re: Lydløst vækkeur

...kommer vel an på hvor "hæjrøvet" man er???

Det sgu' da utrolig så kreative I er!
(Næsten uden nogensomhelstantydningafdenmindstesmuleironi.)

-------
Tomas

Re: Lydløst vækkeur

Ja, jeg mente naturligvis "højrævet" ... eller ... gæt selv!

-------
Tomas

Re: Lydløst vækkeur

Jeps, man kan købe et clockradio-lignende vækkeur (radio behøver den jo ikke
at have) med en vibrator i en ledning som man kan lægge under hovedpuden.
Det er meget udbredt blandt døve og hørehæmmede, og skulle kunne købes i de
fleste urforretninger. Så vidt jeg husker er de dog ikke specielt billige,
men det er jo heller ikke noget man normalt finder i supermarkeder.

signing off.. Martin Sørensen

Re: Lydløst vækkeur

Det lyder som et rimeligt forslag. Jeg vil undersøge sagen nærmere.¨

Vel ikke permanent... ?

-------
Tomas

Re: Lydløst vækkeur
Du får syet en hynde som en pølse. I hver ende monteres en lille højttaler.

Når du ligger hovedet midt på hynden, vil enderne bukke op mod dine øre og
du skulle have en god chance for at høre selv et svagt signal som kommer fra
dem.

Alternativt kan du binde en snor i storetåen. Snoren skal vikles om akslen
på en kraftig motor som starter på et forud bestemt tidspunkt, det burde
være en effektiv måde at komme ud af sengen på.

/Tom

Re: Lydløst vækkeur

Jeg har det med at lægge hovedpuden OVENPÅ hovedet - og den skal ihvertfald
være meget flad!

Jo, måske nok, men det var tanken at metoden skulle kunne bruges mere end
én (alternativt mere end ti) gange...

-------
Tomas

Re: Lydløst vækkeur

Jeg havde en overgang hekset lidt med en clockradio, et relæ og en PAR 36
pinspot.
Resultat: meget koncentreret lysstråle som er svær at gemme sig for.
Det virkede fint på mig.

P.S. pinspotten var afløser for et roterblink, det blev alligevel for meget.

/Søren

Re: Lydløst vækkeur

meget.

Sådan et havde jeg også engang, men jeg lærte hurtigt at sove fra det.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline