B&O MX2000 - Tekst-tv ude af sync.

Hej

Jeg har gang i en MX2000'er for tiden... Gammelt hø :-)

Jeg har skiftet basic board med et fra en M20'er, hvilket er gået godt. Dog kan jeg ikke få tekst tv til at fungere. Fejlen er mest udtalt idet man kun ønsker at se tekst-tv, blander man billede og tekst-tv er fejlen mindre udtalt, omend stadig problemer.

Det er som om at billede og tekst-tv vil være på skærmen samtidig. Som om et sync-signal fra tekst-tv modulet mangler. Eller som om tekst-tv informationerne bliver lagt oven på billedet, men billedets sync bestemmer over tekst-tv.

Nogle gode ideer?

--
MVH Troels
Reply to

Hej!

Troels Pedersen wrote: ...

Sidder der ikke en lille kortslutningsbøjle (en form for jumper) et sted du skal fjerne? M20'eren kunne sikkert leveres uden teksttv dengang i tidernes morgen og ergo skulle videosignalet (som normalt loopes igennem ttv-modulet) kunne sendes igennem apparatet uden ttv-modulet...

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Tak igen Kim - Jeg kan un kalde dig en helt :-)

Det var ligepræcis hvad jeg ikke hvade tænkt på, og selvfølgelig var det da lige en lus der skulle klippes - lige ved siden af stikket til ttv modulet på "basic boardet".

Dejligt du gider give af din expertise!

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Hej!

Troels Pedersen wrote: >

Ok. Har nemlig selv haft et lignende problem i en kasse engang og tænkte, at det nok var noget lignende i M20'eren.

No problemo :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to