Lydkort max input spænding

Goddag, overvejer at smide en standart oscciloscop prope på indgangen af
mit lydkort så jeg ka måle lidt på nogle lydsignaler. Men inden jeg går
igang med noget, ville jeg gerne vide hvor høj en spænding jeg ka
forvente jeg ka putte på indgangen, uden ka brænde lortet af ? Det er et
standart Sounds Blaster Live Value kort, hvis det skulle have noget at sige.

På forhånd tak. :)

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling

Du får nok lidt sjov med impedanser, en probe skal belastes med 1Mohm og det
tror jeg ikke lydkorter har.

sige.

På en linie indgang ville jeg regne med et par volt, så er du på den sikre
side.

Re: Lydkort max input spænding

mjae, tak skal du ha.. fatter godt nok ikke meget af impedanser...
meeen, tror jeg bygger den lille attenuator Micheal henviser til. Men
tak for svaret :)

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling
Re: Lydkort max input spænding

der var en tråd længere nede startet af Jan Petersen
og hedder "Attenuator til PC Oscilloscop"
prøv se den
du skal bruge noget ala dette her "taget fra tråden"
http://xoscope.sourceforge.net/hardware/hardware.html

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Ja, jeg havde også kigget lidt på den, nu bygger jeg den så bare. Tak
for svaret :)