Lus?

Hej folkens

Er der nogen der ved hvad en "lus" hedder på engelsk?

Nu ingen morsomheder ;-)

Vh
Bjørn

Re: Lus?

Bridge.

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Lus?
Ok, folkens. Tak for alle jeres svar!

Vh
Bjørn

Re: Lus?

Wirejumper.

/Bo.

Re: Lus?

Hvis du kikker i din computer er den fuld af   "jumpere"
Det er, hvad jeg kalder LUS

Mogens

Re: Lus?

For at undgå alle misforståelser, så brug en Zero Ohm Resistor.

Mvh Max

Re: Lus?

Jeg tror desværre ikke der er det vores ven (spørger) mener.
Motherboard, harddiske, m.m er fulde af lus som kan flyttes efter hvor mange
harddiske m.m. der er installeret
på computeren.

Zero resistor bruges mig bekendt kun i kredsløb...

hilsen
Mogens

Re: Lus?
Hej Mogens

Når du nu har de synske briller fremme, kan du så ikke lige
give mig lottotallene til på lørdag ?

Mvh Max

Re: Lus?

At finde 7 rigtige er ikke et problem, men det koster en del rækker !!

Hej Max

Jeg har vist bare min måde at definere ordet "LUS"
Om jeg har ret må spørgeren afgøre..
En 0 ohms modstand er for mig mere en sikring end en lus., men det ender i
ordkløveri
M.v.h.
Mogens

Re: Lus?
Hej Mogens

Det gør jo ikke vi andres måde at definere dem på ringere. I den industri
hvor jeg arbejder bruger man netop 0 Ohm modstande som lus fordi så
er det intet problem for bestykningsautomaterne at montere dem.

Hvis nu det var noget bundkort/HD relateret havde det måske været
mere relevant at stille det i en EDB gruppe.

Ja, hvis nogen fremhæver deres mening frem for andre istedet for at
acceptere sprogets mangfoldighed, ja så bliver det tit enden.

Mvh Max

Re: Lus?
Hej alle

Det ender med en sproggruppe det her.
Efter min mening er en lus noget der er tilføjet print, f.eks en ændring
eller reparation. En jumper er noget der kan flyttes f.eks på
motherboard m.m. En 0 ohms modstand er ikke en sikring med brugt som
"genvej" på print, sansynligvis for at undgå flerlagsprint, jeg har også
set dem som målepunkter.

Niels

Re: Lus?

Hej igen

Inden der går dansk sprognævn i den ;-), så mente jeg en lus i den forstand
at det skal bruges mellem ro klemmer. Den pågældende lus *kan* altså
flyttes, men bliver det sandsynligvis aldrig. Det er mest i tilfælde at der
er én der, ved et uheld, kommer til at hive den ud af klemmerne at jeg har
valgt at medtage det.

-Jeg håber da forresten at "lus" er det korrekte ord at bruge i den
sammenhæng?

Bjørn

Re: Lus?

Hvis den er isat, for eventuel fjernelse, eller for at kunne lave en
ændret forbindelse, så er det sådan en man før i tiden ofte så på
forskellige systemkort - og kaldte en "jumper"

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: Lus?

Jeg vil stadig fastholde at en LUS er lig en JUMPER
Sikken en lang snak om ordet LUS

m.v.h.
Mogens

Re: Lus?

Ja, jeg valgte også at bruge ordet 'jumper'. Så er det jo spændende om der
er nogen der brokker sig :-)

vh
Bjørn

Re: Lus?

Er en evt. forskel ikke, at en lus er fastloddet mellem 2 punkter, medens en
jumper er en slags flytbar kontaktstump, der kan placeres mellem forskellige
2-punktsmuligheder, alt efter mulighederne?

F.eks. en jumper, der jumper mellem ben 1 og 2 eller mellem 2 og 3. Og så
kan de i øvrigt sidde i række og geled for konfiguration til bestemte
formål.
Karsten H. Jensen

Re: Lus?
Hej Bjørn

Ordet dækker også alle afskygninger af forbindelsesbroer, både
faste og flytbare. Men kan du ikke lige sige hvad type lus det
egentlig er du snakker om ?

Mvh Max

Re: Lus?

Jo da. Jeg er ved at skrive en manual til en maskine vi er ved at bygge. I
forbindelse med maskinen er en *lille* styring hvori der er en række klemmer
hvor bla. spænding, føler, og styresignal til en ventil er isat. Desuden er
en række af klemmerne "luset" med et par ledningsstykker. Lusene er, som jeg
har nævnt andetsteds, mulige at flytte, men det er normalt ikke noget man
vil gøre. Jeg medtager dem kun hvis de, ved et uheld, skulle blive rykket
ud.

Jeg håber det er forklaring nok?

Vh.
Bjørn

Re: Lus?
Hej Bjørn

Fint, den type kalder jeg "wire jumper" i den engelske
udgave og Draht Brucke i den tyske udgave af manualen.

Mvh Max

Re: Lus?

Ok, og endda med bonusinformation jeg kan bruge sidenhen i den tyske udgave.
:-)

God weekend til alle
Bjørn

Site Timeline