Limende kølepasta

Visse grafikkort og lign. Har en køler limet fast med en slags pasta.
Altså kun pasta/lim, ingen fastspænding af nogen art.
Er der nogen, der kan fortælle hvad det hedder og hvor det kan købes?

Evt. Hvis der er nogen, der ved hvor meget det kan holde til.
(her tænker jeg på temp, hvis man forstørrer køler, tilføjer større blæser
osv.)

Mvh. Carsten

Re: Limende kølepasta
Hej,

Det Hedder termisk lim. Kan f.eks. købes her:
http://www.studiedata.dk/product_info.php?cPath=1_152&products_id82%43

Pas.

Mvh Thomas

Re: Limende kølepasta
Hej Thomas

Og lige den er IKKE beregnet til at lime køleplader fast med,

http://www.arcticsilver.com/arctic_alumina_thermal_adhesive.htm

der skal f.eks. man bruge

http://www.arcticsilver.com/as5.htm

Mvh Max

Re: Limende kølepasta

Citat: "Arctic Alumina Thermal Adhesive IS NOT intended to be used
between a CPU and the CPU heatsink."

Kan jeg udmærket følge dem i - det bliver svært at fjerne en LGA775 cpu
hvis køleren er limet permanent fast ;-)

Carsten snakker om et grafikkort og *ikke* en cpu.

Det er jo ikke lim.

Mvh Thomas

Re: Limende kølepasta

Men rart at få flere betragtningsvinkler...
Så tak begge to :-)

Site Timeline