LED "sky" fra Kvickly

Jeg har købt en "sky" med 20 lysdioder i Kvickly. Det er bare en mdf-plade
skåret som en sky og malet blå/hvid med 20 lysdioder monteret rundt omkring.
Fin lille sag til min knægt der er lidt mørkeræd.
Problemet er at der er 6 af disse dioder der lyser kraftigere end de andre.
Så vidt jeg kan måle og prøve mig frem, er LED'erne sat sammen i 3 paralelle
strenge med 2x7 og 1x6 LEDs. Det er den sidste paralelle streng der lyser
kraftigere end de andre.
Der er ingen formodstande monteret, og de er sat på en DC adaptor der giver
24V 200mA (4,8VA).

Mit spørgsmål er så, hvad jeg skal gøre for at få alle LEDs til at lyse ens?

Jeg er ikke ukendt på området omkring Ohms lov eller LEDs men er på ingen
måde ekspert, så ikke for mange nye spændende ord ;-)

Venlig hilsen og på forhånd tak

 - Jan

Re: LED "sky" fra Kvickly

tjaehhh - den nemme måde er at kortslutte en lysdiode i hver at "7"
rækkerne - den besværligt er at hitte en lysdiode, og sætte i en 6'er

(det er næppe raketvidenskab ;)

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: LED "sky" fra Kvickly

Og jeg valgte så den besværlige. Tak for svaret.

 - Jan

Re: LED "sky" fra Kvickly

Sæt en modstand i serie med 6er kæden, eller 4 stk almindelige dioder
(evt en lysdiode)

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: LED "sky" fra Kvickly

Jeg satte en lysdiode på bagsiden. Tak for svaret.

 - Jan

Re: LED "sky" fra Kvickly
Hej Jan

Nu har du fået hjælp til det andet, så jeg blander mig i noget lidt
mere personligt, du løser ikke dit barns problem med lys, det er
synd for børn at være mørkeræde, så arbejdt på at fjerne den
egentlige årsag.

Mvh Max

Re: LED "sky" fra Kvickly

Det gør vi skam også, og "lampen" er en del af hjælpen.

 - Jan

Re: LED "sky" fra Kvickly
lø 04 mar 2006 10:47:04a satte Jan sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

Bytter den og får en ny der virker korrekt.

Steven

Re: LED "sky" fra Kvickly

Det er ikke så nemt, da alle de andre også kun har 20 dioder.
Det er ikke noget mærkevare produkt af høj kvalitet, men snarere et produkt
af en fyr eller et firma der har fået en god idé. Det føles lidt som noget
der er skruet sammen i et skur et sted, men det ændrer ikke på det faktum at
produktet (næsten) virker som det skal. Og til en hundrede-lap, får man hvad
man betaler for.

 - Jan

Re: LED "sky" fra Kvickly
sø 05 mar 2006 11:17:28a satte Jan sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

Ah ja min fejl. Jeg havde læst det som 3x7 så så kommer du nok ikke uden om
at sætte en lysdiode mere ind i serie. Sjovt at de har sparet den ene
lysdiode væk egentlig.

Steven

Re: LED "sky" fra Kvickly

Ja, jeg forstår det heller ikke, men jeg har sat en ekstra diode på, og nu
virker det fint.

 - Jan

Site Timeline