laboratoriestrømforsyning med multimeter

Jeg har ikke så meget plads på mit arbejdsbord og søger derfor en
lille laboratoriestrømforsyning, hvor der også er plads til "digital"
multimeter.
Laboratoriestrømforsyningen skal kunne reguleres fra 0-25V ( 0-24V er
også ok) og ca 1 amp.gerne mere.
Multimeteret skal kunne følgende:
Måle: DCV, ACV og DCA
Teste: Resistor (ohm), Diode, Transistor, Temperatur og Batterier op
til 9V.
Gennemgangs tester med lyd.

Jeg har søgt på internettet for at finde en færdig model, der svarer
nogenlunde til de ønsker jeg har. Desværre uden resultat
Jeg har selvfølgelig tænkt på at købe en laboratoriestrømforsyning for
sig og et multimeter for sig selv, men af plads hensyn vil jeg gerne
have det i et instrument. Jeg er ikke en "ørn" til elektronik, men kan
godt finde ud af at lodde m.m. og se efter et diagram.
Hvor finder jeg et diagram over det jeg ønsker, eller hvor finder jeg
en færdig model, der svarer til mine ønsker?
Henvis venligst ikke til tyske sider, da jeg stort set ikke kan læse
tysk.
MVH
Hans Erik

Re: laboratoriestrømforsyning med multimeter

se hvis du vil bygge selv så er her mit bud

strømforsyningen er ikke noget problem
her er en komplet bygge vejledning

http://www.electronics-lab.com/projects/power/032/index.html

den er let at lave , men den går fra 3V til 30V
skal du have fra 0V og op ,så ser diagramet lidt mere
kompliceret ud , der bruges en så kaldt negativ clamper kredsløb
sådan som den her

http://www.electronics-lab.com/projects/power/003/index.html

det er straks mere slemt med et multimeter
da det skal kunne måle Hfe på en transistor
og diode O.s.v . Normalt ville man kun sætte
Volt Meter og Amp Meter i forsyningen
sådan nogle som dem her (digital)

http://www.electronics-lab.com/projects/test/014/index.html

man skal så bare huske at de 2 digitale metere skal
have en seperat forsyning ,altså en egen lille trafo i kassen
eller seperat udtag på en transformator

mit råd er hvis du vil noget med elektronik så skal
du bygge en strømforsyning selv ,der er ikke noget mere
fedt når den står færdig og det er helt dit eget arbejde
og så skal du købe et multimeter og tage det med plads (eller mangel på
samme )
med i købet ,det er også det mest økonomiske :)

--
  Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Tak for svaret. Dit forslag er nok den bedste løsning.
MVH
Hans Erik