Kontakt mellem TO-92 og et rør?

Jeg hygger mig lidt med 1-Wire-temperaturmåling på min varmeinstallation.

Her bruger jeg DS18B20, der er i et TO-92-hus. De skal monteres på
f.eks. gulvvarmerør.

Der må være en "anerkendt" metode til montering af sådanne enheder, så
de sidder godt og så de er termisk fornuftigt koblet til røret... og som
er billig ;-)

Hvad leder jeg efter? - Hvis det da findes...

--
Steen Suder

Re: Kontakt mellem TO-92 og et rør?

Strips......kabelbindere - kært barn har mange navne.

Husk på at det er overfladetemperaturen på røret du måler.

Re: Kontakt mellem TO-92 og et rør?
Hej Steen

2 komponent varmeledene lim kunne være en løsning,
du kan få det fra Fischer

http://www.fischerelektronik.de/ søg på WLK

du kan også bruge kemisk metal fra Plastic Padding

http://www.marineudstyr.dk/plastic-padding-kemisk-metal-haard-spartelmasse.aspx

Max

Re: Kontakt mellem TO-92 og et rør?

Alutape bliver brugt til at fastgøre frostsikring på vandrør, måske det
er hvad du søger.
http://www.vvs-eksperten.dk/index/alutape-til-varmekabel-38mmx50-p33973

Fås overalt, jem og fix har det også.

Jan

Re: Kontakt mellem TO-92 og et rør?

Først krympeflex på et af benene, derefter krympeflex over hele
enheden (TO-92 hus og ledningsenden, et par cm kan gøre det.)

Man kan også købe nogle små fine metalrør der er lukket i den ene
ende, de kan benyttes som holder til TO-92 elementet og man kan så
støve hele enheden samme med epoxy eller hvad man nu har der kan klare
temperaturen.

Hele denne enhed kan du nu fastgører til det vandrør du vil måle på
med kabelbindere eller hvad du nu har for hånden.

For at forbedre målingen kan du isolerer stedet du måler på med en
rørskål, de fås i metermål, men en god 10-15 cm er nok.
Dertil kan du også fedte føleren ind i noget varmeledende paste,
smeden bruger noget tilsvarende til de dyklommer man sætter
drifttermostater i til oilefyr.

Men skal du måle lidt mere korrekt så er det en dyklomme du skal have
monteret på vandrøret, men det er jo dyrt og besværligt.

/Hans

Re: Kontakt mellem TO-92 og et rør?

vaemeledende pasta al aden man bruger til at montere transistorer på
køleplader med og så en strip eller to til at fastholde den.

mvh Erik

Re: Kontakt mellem TO-92 og et rør?

Jeg bruger normalt et stangmateriale på 8x8mm af aluminium. Skærer ca
15mm af, og borer det ud med et 5.5mm bor til ca 12mm dybde.

Termo-transistoren korter jeg benene af på, så tæt på huset, som muligt.
Lodder ledninger på, ca 5 cm. Så støber jeg det ind, så ledningsenderne
stikker ud.

Monteres på et varme/kulderør med alu-tape. Udenom det bruge jeg normalt
en almindelig rør isoleringskappe.

Bo //

[...]

Hmmm... forekommer mig, at jeg har skrevet det tidligere ??

Bo //

Re: Kontakt mellem TO-92 og et rør?

stammer du?

mvh Erik

Re: Kontakt mellem TO-92 og et rør?
Hvor fra ?

Bo //

Re: Kontakt mellem TO-92 og et rør?

det kan vi vel altid drøfte over en wibroe porter Bo.

mvh Erik

ps du stammer i hvertfald fra 358 1 sal i ca 78-80

Site Timeline