Knapper til kassemontage

Hej gutter!

Jeg har lavet et par konstruktioner, som skal sættes i et par kasser. Dertil
kommer jeg til at mangle nogle pæne knapper - ringetryk er ikke liiige hvad jeg
havde forestillet mig :-)

Jeg har overvejet om man kan købe "forlængerrør" til printmonterede switches
(dem der sidder på Atmels STK500 og i fjernsyn f.eks.) som man ser i div.
forbrugerelektronik. På min mStation (MP3-ting til bilen) er der nemlig sådan
nogen, men de kan jo være specialfremstillede.

Men ellers, findes der nogle knapper i kan anbefale fra RS eller Farnell? De må
ikke være specielt dybe - absolut max. er 4 cm.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Knapper til kassemontage

Hmm... når jeg tænker knap så tænker jeg på dimsen du sætter uden på
afbryderen/omskifteren. Snakker du om omdkiftere?dreje/vippe? eller
afbrydere i divsese udformminger? jeg kender godt "forlænger"typen men dem
jeg ser ud som alm. drejeomskiftere..
Hvordan skal de se ud på forside? og endelig: hvad er det for konstruktioner
du har fået lavet dig? :-)

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Knapper til kassemontage
Hej!

Det skal være trykknapper...!

En webserver og en ethernet keyboardemulator :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Knapper til kassemontage

Øh? Ethernet keyboard emulator??? Keyboard emulator med ethernet interface?

/ Thomas

Re: Knapper til kassemontage
Hej!

Yes, man kan sende data til den via ethernet. Bliver omsat til scankoder og
ender i en given maskine. Bruges til at webenable opstillinger ikke-intrusivt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Knapper til kassemontage
Hej Kim

Kik på RAFI, de har modeller hvor afstand mellem
print og panel kan varieres meget hved hjælp af
forskellige mellemstykker.

Mvh Max

Re: Knapper til kassemontage
Hej!

Det ser da interessant ud. Mon de kan købes løst i danske netbutikker (og mon
hvilke?).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Knapper til kassemontage

Har du set på Unimec "ringetryk". Der er mange pæne typer.

/Bo.

Re: Knapper til kassemontage
Hej Kim,

Dybden gør det lidt svært (og så er der vel heller ikke brug for
forlængere ?)

Har du overvejet gummiknapper ? Dem med et lille stykke ledende gummi på
bagsiden af ikke-ledende gummiknap (Ja OK, det er vist siliconegummi hvis
det skal være helt korrekt).

Du kunne også lave et print med nogle af de små TV/video-knapper på og så
montere hele det print på apparatets frontplade.

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Knapper til kassemontage
Hej!

Tja, jeg ser to muligheder. Enten en printmonteret udgave hvor jeg forlænger
knappen eller også bliver knappen monteret i selve kassen.

Nej, ikke før nu. Findes sådan nogen til kassemontage? (Link?).

Ja, det bliver nok det nemmeste. Det ville dog se lidt mere proff ud hvis man
kunne lægge nogle gummidupper ovenpå :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Knapper til kassemontage
Hej Kim,

OK.

Som jeg kender dem, er det normalt et stykke "måtte" med en "matrix" af
knapper (eller enkelt-stykker) der påvirkes af en "blind" knap der sidder
gennem forpladen (med en lille kant der forhindrer den i at ryge ud).
Blindknappen holdes så mod forpladen af gummidelen.
Jeg har ikke lige et link, men de findes i rigt antal, i hvert fald som
numeriske tastaturer.

Man kunne dreje nogle knapper i fx. rustfrit stål til formålet (hvis man
har den mulighed), men meget afhænger selvfølgelig af om man laver en til
sig selv eller har en serieproduktion i gang.

Hvad med et folietastatur forresten ?

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Knapper til kassemontage
Hej!

Ok.

Well, det er nok at skyde over målet.

Hvis de kan fåes tilpas små ville det være ok.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Knapper til kassemontage

Dertil

Hej Kim

Jeg Har stadig disse knapper til salg super billigt
de mindste er lige omkring 3,5 cm lange
http://www.sitecenter.dk/micmei/divelektronik/view_alone.nhtml?profile=divelektronik&UID10%003

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Knapper til kassemontage
Hej!

Hmm, de er nok lidt for klodsede til en menu-styring :( Har du andre (mindre)?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Knapper til kassemontage
On Tue, 20 Apr 2004 23:16:34 +0200, Kim Voss Schrader

Når det nu er til en menustyring, så kan du måske bruge et alternativ
til knapper. En rotary encoder. Sådan en, man kan blive ved med at
dreje rundt og rundt og rundt. Og så kan man også trykke på den.
De er geniale til at navigere rundt i menuer med. De er ikke ret dybe,
tværtimod. Og så er det bare en 6mm aksel, så du kan sætte hvad du vil
af pæne potmeter-knopper på.

Der er f.eks. nogle her:
http://www.altron.de/_pdf/ddm/427z1.pdf

Jeg har selv lige lavet et lille projekt, hvor jeg har brugt sådan en,
og efter at have prøvet den går jeg nok aldrig tilbage til knapper
igen. I hvert fald ikke til at navigere rundt i menuer med.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen