Kend fejl på IBM P96 (lig sony G400)

Jeg har en IBM P96 som vist deler chassis med Sony G400, det er en type 6551

Den er altid ret lys selvom kontrollen til lys er på 0 og den flakker svagt
i lysstyrke det meste af tiden. En gang imellem bliver billedet væk samtidig
med at den degausser og der lyder et par klik relæklik. Efter et par
sekunder er billedet tilbage igen.

Jeg har været alle (i hvert fald rigtig mange) lodninger igennem og selvom
der var cracks i en del af dem gav det ingen ændring.

Når den har fejlen i både kold og varm tilstand er det vel ikke sandsynligt
at det tørre lytter ?

Kender du fejlen og måske en løsning ?

Jeg kan se at man kan få en rep kit til den PC162 61P7694, men jeg kan ikke
se hvad det indeholder eller afhjælper så det er jo ikke nemt...

Skal jeg bare skrotte den ?

Mvh Morten

Re: Kend fejl på IBM P96 (lig sony G400)
 > Hej
 >
 > Jeg har en IBM P96 som vist deler chassis med Sony G400, det er en
type 6551

start med at skrive at det er et fjernsyn, så vi andre ikke behøver læse
hele indlæget, i håb om at det skulle være noget, der falder i interesse...

Bo //

Re: Kend fejl på IBM P96 (lig sony G400)
interesse...

Beklager, det er en 19" monitor

Mvh Morten

Re: Kend fejl på IBM P96 (lig sony G400)

interesse...

Du må tale for dig selv, jeg kender både P96 og G400 særdeles godt...
(men ikke i reparationsøjemed)

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 399,-
Indbygget telefon dialer.  3 styk trådløse rumfølere.

Så kender du måske også en X9418YS...

Jeg vil også mene det er rart at vide hvad det er man læser om uden man skal
sidde og google sig frem til hvad det handler om.. !

Kasper

Re: Kend fejl på IBM P96 (lig sony G400)

skal

Hvis du ikke ved, hvad en Sony  G400 er, så er chancen for at du kan hjælpe
manden alligevel ikke særlig stor....

Claus

Re: Kend fejl på IBM P96 (lig sony G400)
hjælpe

.... ja, det er der jo nok noget om .. :-)

Min IBM P96 (som er en monitor !!) er åbenbart med et Sony F99 chassis.

Den er produceret i 2000, men derfor kan den selvfølgelig god have tørre
lytter. Er kendt for den fejl ?

Med minutters og op til timers interval forsvinder billeder i et sekund, et
par relæer klikker, den degausser og alt fungere normalt igen.
Den flakker også periodisk i lysstyrker, men billedstørrelsen er stabil.

Alle ideer / forslag til hvor jeg skal lede modtages med tak.

Mvh Morten

Site Timeline