Jeg får blue scrren på min PC via forsyningsstrømmen!!!

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe for det er et noget underligt
problem jeg har.

Vi er lige flyttet og må nu degraderes fra ADSL til ISDN. Og det har givet
problemer!!! Hør bare....

Når jeg sidder med den bærbare med batteriforsyningen og er på nettet så
kører det som det skal. Så snart jeg sætter laderen til den bærbare får jeg
blå skærm og maskinen genstarter. Og så vil man nåske tro at det er maskinen
der fejler noget. Men vi har også to stationære og når vi forsøger at ringe
op via ISDN forbindelsen, så får de også blå skærm.

Ergo må der være noget forsyningsstrøm der ikke vil som det skal. Vi har
ingen jord koblet til PC´erne og det er noget vi vil prøve at få ordnet så
det måske kan løse problemet.

Som sagt ved jeg ikke lige om det er den rigtige gruppe at spørge i, men
hvis der er en der kan svare eller henvise til en mere specifik gruppe så
fyr endelig løs.

Mvh

Per M. Pedersen

Re: Jeg får blue scrren på min PC via forsyningsstrømmen!!!

jeg
maskinen
ringe

Mærkeligt.
En lader/strømforsyning til en PC er galvanisk adskilt
En IDSN forbindelse er galvanisk adskilt vi transformer på linjen

Et enkelt forsøg: prøv at vends stikket på powerkablet.
Hjælper det ? -så jordforbind PC'en. En del bærbare kan ikke jordes via
power kablet.

Kontakt udbyderen af IDSN linjen og brok dig.

IDSN betyder Integrated Digital Service Network, men det er ikke ret megen
service, man får fra teleselskaberne :-)

Bo //

Re: Jeg får blue scrren på min PC via forsyningsstrømmen!!!

Det hedder ISDN, som den oprindelige spørger ganske rigtigt skrev. Fejlen
skyldes nogle spændingsafledere i ISDN interfacet, (S-bussen) der leder ved
50-75 volt, de to kondensatorer i pc-strømforsyningens netfilter får disse
spændingsafledere til at lede, med de særeste resultater til følge. Der
skal jord på, med mindre man er en "Brian-type" og klipper
spændingsaflederene af, med risiko for at få brændt sit interface af næste
gang det er tordenvejr. Fejlen er ret almindelig, såden en spændingsafleder
der står og trækker svag strøm støjer ad...... til!

Ove

Re: Jeg får blue scrren på min PC via forsyningsstrømmen!!!

Og det ved jeg godt. Jeg ved dog ikke hvad der er sket på vejen fra hovedet
til tastaturet, for jeg da godt se at jeg har stavet det helt hen i vejret.

Jeg beklager

Bo //

Re: Jeg får blue scrren på min PC via forsy ningsstrømmen!!!

Der er dog alligevel noget der gør, at det ikke helt er tilfældet
alligevel. Når jeg sætter min bærbare til en forstærker, kommer der
der kraftig netstøj i højttalerne når den er koblet til
laderen. Omvendt sker der intet, når den kører på batteri.

Hvis jeg var Per, ville jeg nok prøve at udligne potentialerne mellem
pc'ernes kabinetter og ISDN-dimsen. Dvs. montere en ledning på pc'ens
kabinet (eller tilsvarende) og stel på ISDN-dimsen. På den måde burde
man undgå voldsomme potentialeforskelle på signalkablerne.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/

Re: Jeg får blue scrren på min PC via forsyningsstrømmen!!!

Tjae min er i al fald ikke !! eller jo...

Men jord terminalen på strømstikket har samme forbindelse som gnd i dc
stikket.. derved vil man stadig ligge de 115V ind på gnd på den bærbare, pga
af capsene i netfilteret... !

 <
læs ovenstående... :), og så har du sikkert andet potentiele på forstærkeren
som bærbaren på de 220 :)

Kasper

Re: Jeg får blue scrren på min PC via forsy ningsstrømmen!!!

Tænkte det nok.

Den forstod jeg ikke, men pyt :-)

Anyway, så blev Pers problem løst i eftermiddags, ved at jorde pc'en.
--
mvh Jes Vestervang

Re: Jeg får blue scrren på min PC via forsyningsstrømmen!!!

Ja, super tak for hjælpen. Det er sgu mærkeligt at det kan give sådanne
problemer, men man har jo oplevet så mange sære ting i denne weekend, så
hvorfor ikke også dette,-)

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse