Inverterende triac triggeringoptokobler?

Hej Gruppe.

Jeg leder med lys og lygte efter en inverterende optokobler med triactrigger
(dvs. fx. som MOC3063 blot at den slukker når der er strøm i dioden!)...
Kan det virkeligt passe at de ikke eksisterer???

Problemet er at jeg ikke har en lavspændingsforsyning i apparatet til at
holde den "oppe" - og helst heller ikke vil lave een.

Mvh.
 Anders

Re: Inverterende triac triggeringoptokobler?

Det kan du klare ved at lave en standard TRIAC regulering, brug så
MOCen til at kortslutte mellem DIAC og A1.

Re: Inverterende triac triggeringoptokobler?

Men så sviner jeg vel med strømmen i "off"? Diac'erne vil jo lede i hele den
onde del (=2*diac spændning) og smide effekten i seriemodstanden til A2(?).

Mvh.
 Anders

Re: Inverterende triac triggeringoptokobler?

Ikke nødvendigvis. Måske misforstår du, men ellers kan du søge på "
photomos" evt. fra NAIS - vi bruger dem til mange formål, og de fås i
inverterede udgaver som du efterlyser.