Ikke helt off topic

Jeg lE6%ste trE5%den om udskiftning af lytter pE5% bundkort.

Og sE5% tE6%nkte jeg (det kan jeg faktisk, selv om chefen vil benE6%gte)

PE5% mit bundkort sidder der vist 12 lytter i de spE6%ndings forsyninger
der er rundt om CPUen. Bundkortet kan anvendes sammen med de nyeste 4
core CPUer. Disse CPUer har et forbrug pE5% 130 Watt.

Okay 130 Watt og en core spE6%nding lige under 1 volt giver det fa...
mange Ampere ( ifF8%lge Intel's hjemmeside peak 170 Amp )

Med 12 lytter og 170 Amp giver det i omrE5%det af 15 amp per lyt. Det
tror jeg squ ikke der nogle lytter der kan klare uanset fabrikat.

F. eks. Rubycon. Deres 1200 uF 6,3v klarer kun 1,8 Amp. De 15 Amp er
vist meget optimistisk.

Benny

Re: Ikke helt off topic

Er lidt fortvivlet om hvad du vil vide :-D

Re: Ikke helt off topic
Hej Benny,

Du må ikke forveksle ripple-strømmen og den gennemsnittlige strøm, der
trækkes. De nævnte 1.8A er ripplestrømbelastningen for den nævnte
kondensator, men det har ikke ummidelbart noget at gør med den
gennemsnittlige strøm.
Et enkelt eksempel er: Hvis du tilslutter en 0.1 Ohm modstand til en
bilbatteri, opnår du en jaevnstrøm af ca. 120A, ripplestrømmen igennem
en kondensator som er tilsluttet batteriepolene, er i dette tilfælde
præcis 0A, selvom der er 120A load.

Klaus

Re: Ikke helt off topic

Nu er lyterne der joogså kun til at udglatte spidserne af spændingen.
Det er jo sådan set switchtransistoren og spolen der giver den store
strøm til CPU'en. Prøv at hiv forsyningen til computeren og se hvor
hurtigt den dør.....

Re: Ikke helt off topic

Hmm, har nogle gange tænkt på hvordan man egentlig for så meget strøm ind
til chippen uden at brænde de tynde guldtråde over, som forbinder chippen
til huset.  :-S

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark