IHC kommunikation

Er der nogen af jer der ved hvordan kommunikationen mellem Controlleren og
modulerne foregår.

Grunden til at jeg spørg er, at jeg godt kunne tænke mig at bruge et
IHC-input modul uafhængigt af controlleren.

/Jørgen

Re: IHC kommunikation
Måske det kunne være sjovt at prøve at sætte en RS232 <> RS485
konverter mellem en PC og så IHCen, og så bare være med på en "lytter"
med et terminalprogram ?
Jeg har prøver, men min konverter var ikke egnet. Så der kom ikke
noget ud af dettte.
Hvis du får held med det så meld tilbage.

/Hans

On Sun, 28 Sep 2003 00:20:22 +0200, "Jørgen Schwartz"

Re: IHC kommunikation
Controlleren og

I tråden "hjemmekontrolsystem" er et link til et par kodestumper der kan
snakke med ihc controlleren

/A

Re: IHC kommunikation
protocollen er hammer simpel
det er bare nogle pulser mener det er 18 pulser
kan ikke lige huske det med det er puls længden der bestemmer og en indgang
eller udgand er tændt eller slukket

indgangs mundulerne har altid 16 indgange og laver der for minst 16 pulser
det er input mundulet der styre timingen

output mundulerne er normalt 8 udgange og kikker kun på de første 8 pulser
på hveranden udgang af ihc controleren kommer der 18 pulser

der er fordi at de kan bruges til sammen kobling af flere controler

altså eks. port 1 der kommer 18 pulser hvor de 8 første er udgangende 1-8 og
puls 9-16 er udgange 9-16

på port 2 kommer der kun 10 pulser det er de 8 udgange 9-16 plus 2 control
bit

der alttid sendes efter alle data pakker en slags synk det kommer fra alle
input monduler
og det kommer på alle udgange

vh. lars madsen