Hvordan finde reserverdel til emhætte?

Hej NG

Afbryderen til lyset på min emhætte (2½ år gl.) er gået i stykker. Det er en
Gorenje emhætte, og jeg har pillet printet med afbrydere ud og spurgt via en
elektriker, om jeg kan få en ny afbryder. Gorenje vil kun levere et komplet
nyt print til en pris af ca. 725 kr. + moms. Det er over halvdelen af, hvad
vi gav for emhætten :-( - og det er som sagt kun en sølle on-off-afbryder,
der er gået i stykker.

Hvad kan jeg gøre for at finde en afbryder, som jeg kan lodde på printet i
stedet for den, der er defekt?

Billeder af printet og afbryderen her (5 Mb):
http://vestjylland.koolhost.com/gorenje.htm

Tak for hjælp!

Rasmus
[6830]

Re: Hvordan finde reserverdel til emhætte?
Hej!

Virker ikke pt... :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hvordan finde reserverdel til emhætte?

Øv, det minder mig om en vis afbryder...

Det virkede, da jeg skrev indlægget, men nu er der åbenbart lukket og
slukket.

Vi prøver igen:
http://e-dreng.hjem.wanadoo.dk /

/Rasmus

Re: Hvordan finde reserverdel til emhætte?
Hej!

Hmm, de ser ret standard ud. Er den knap du mangler monteret "alene" på den der
profil? I så fald kan du pille den ud og erstatte den med en anden... Der er
sikkert nogen fra gruppen som har en afbryder du kan få eller købe. Mit grej er
desværre ikke lige til at komme til pt. pga. flytte-/renoveringsrod :-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hvordan finde reserverdel til emhætte?

Hvis du mener, om den er forbundet med de øvrige afbrydere, så nej. De andre
afbrydere er til blæseren og forbundet med hinanden, men den gule til lyset
kører for sig selv.

Tak for hjælpen!

/Rasmus

Re: Hvordan finde reserverdel til emhætte?
Hej!

Ok, fint. Jeg kunne bare ikke se om den sad i et omskifte-system med de andre.

No problemo :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hvordan finde reserverdel til emhætte?

Måske du havde overskredet trafikkvotaen ?

(hint: billeder i 1024x768 og med medium kompression er som regel fint
til sådanne fremvisninger)

Flå kontakten ud og gå til nærmeste velassorterede elektronikpusher.

Re: Hvordan finde reserverdel til emhætte?
O.k. - jeg har neddroslet dem...

Kan du udlægge "elektronikpusher" for mig? Og måske sætte navn på én i
Vestjylland (Esbjerg, Varde, Skjern, Tarm, Ringkøbing)?

Vh Rasmus

Re: Hvordan finde reserverdel til emhætte?

Vejle RC i Jelling

Alternativt RSonline.dk

Re: Hvordan finde reserverdel til emhætte?
Efter nogen søgen på nettet har jeg nu fundet en kontakt, som må være magen
til. Jeg har fundet den her:
www.conrad.at med artikel.nr. 701605.

På printet er der 4 af den type. De tre er forbundet, så kun én kan være
trykket ind ad gangen. Den fjerde, som altså er den, der er defekt, kan
enten være trykket ind eller ikke trykket ind.

Kan jeg regne med, at det er den rigtige, hvis jeg bestiller den, jeg har
fundet på nettet?

Vh Rasmus

Re: Hvordan finde reserverdel til emhætte?

Det ser sådan ud.

Det er jeg i min stærkeste overbevisning om.
<http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/700000-724999/701605-da-01-ml-Netz-Druckschalter_de-en-fr-nl.pdf

Re: Hvordan finde reserverdel til emhætte?

Det er der overhovedet ingen problemer i, medmindre, at  de udløser
hinanden.

Du kan sagtens finde en lignende afbryder, som du så limer fast på printet
med epoxylim (araldit eller lign). Bare husk grundig rengøring/affedtning,
inden du limer, og krympeflex eller lign. på loddepunkterne, hvis de er frit
tilgængelige.

Almindelige elektronikbutikker bør have en afbryder, du kan bruge. Ellers
kig efter storskrald rundt om dig. Den slags afbrydere sidder jo i et hav af
dimser!

Claus

Site Timeline