Hvor finder jeg glødepære til min lygte?

Jeg søger en, troede jeg, relativ almindelig pære med krave til min
dykkerlygte.
Den blev oprindelig leveret både med halogen 7.2v/0,5A og alm. gløde
7.2v/0,6A.
Jeg har forsøgt diverse dykkerbutikker, som forhandler lygten, jeg har
prøvet Brinck og andre elektronikbutikker, jeg har prøvet Farnell,
uden held.
Kan det virkelig være rigtig at glødepæren er ved at udgå?
Hvor i Københavns-området kan jeg finde en ny pære? (Lygten koster
400,-, så jeg ville helst undgå denne udskrivning...)

Findes der, alternativt, en form for omformer-sokkel, så man kan sætte
stift-pærer i en almindelig lygte? For halogenstifter er ikke svære at
finde...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Re: Hvor finder jeg glødepære til min lygte?

Har du prøvet i Spejdersport? Eller importøren af lygten?

/Bo.

Re: Hvor finder jeg glødepære til min lygte?
Hej Henning

Problemet er spændingen, den slags pære bruges næsten kun i
4,8 volt udgave idag. Men du kan hos RS-Components få en
7,2 V 750 mA med varenummer 369-2955