Hvilke infrarøde dioder?

Jeg skal have sat en bunke dioder op, så mit overvågningskamera også
fungerer rimeligt når det almindelige lys er slukket.

Men hvilke er de kraftigste/bedste?

Hvor får man dem (billigst?)?

Re: Hvilke infrarøde dioder?
og du er sikker på at di kamera ser infrarødt??

finn

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Det gør de fleste kameraer væsentligt bedre end det menneskelige øje.

/Hans

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Hm hm.. Og du har tænkt over at en del af disse "fleste kameraer"
faktisk har et IR-filter monteret, så de lige netop *ikke* kan se ir?

Mvh Hauge

Re: Hvilke infrarøde dioder?
Hej Hauge

Ja, men disse filtre er ikke særlig kraftige.

Max

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Og i virkelighedens verden er dette ikke noget problem.

Det filtrere kun toppen af det ir der kommer i rigelige mængder via
sollyset da det ellers ville overeksponerer billedet.

Hvorfor tror du der sælges tonsvis at IR lamper til brug ved "mørke"
optagelser ?

Det er jo nok fordi det er ret praktisk at man kan oplyse et område så
alt ses fornuftigt via et kamera, men ikke direkte via det mennskelige
øje.
Dog må man så nøjes med sort/hvid optagelser i mørke, men stadig ret
praktisk hvis man har et behov.

/Hans

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Tjaeh.. Jeg har da i hvert fald 2 overvågningskameraer der så absolut
*ikke* kan se ir. Men efter jeg tog filtret ud af optikken, kunne det.
Så der er altså en virkelig verden uden for din verden.

Tjaeh.. Bred top vil jeg sige.

Fordi der findes mange kameraer der kan se ir.. Og altså også nogle der
*ikke* kan.

Hmm, hvor svagtbebrikket tror du folket er?

Logisk..
Men er da glad for at du har en viden på et område, hvor du alligevel
ikke kender til det hele, selvom du prøver at bevise det.

/Hauge

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Jeg vil jo aldrig nå dig til sokkeholderne.
Beklager.

/Hans

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Det er da egentligt sjovt, du ved alt om alt i de grupper du svarer i,
men du bliver tit skudt i sænk.. Hvorfor mon?

Men du glemmer ret tit at forholde dig til virkligheden, prøv det, det
ville klæde dig. Det gælder også i juragruppen.

/Hauge

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Fordi jeg ikke er så klog som dig.

Takker for de velmenene råd.

Men jeg har til sinds at fortsætte som jeg hidtid har gjort, du er fri
til at fravælge mine indlæg.

Du er alligevel udenfor rækkevidde, det er tydeligt at din opfattelse
af virkelighed er meget langt væk fra virkeligheden.

/Hans

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Nåja sådan er der jo så meget. Vi har hver vores virklighed og jeg er
glad for at din ikke er min, for så ville jeg hoppe i havnen. Og nej,
det kommer ikke til at lykkedes for dig, der er for koldt.

/Hauge

Re: Hvilke infrarøde dioder?

I min virkelighed læses OP'ers ord: "så mit overvågningskamera også
fungerer rimeligt når det almindelige lys er slukket." meget
bogstaveligt, og til den slags kameraer er ir belysning ifølge min
erfaring ganske framragende.

Derfor også bemærkningen om "Hvorfor tror du der sælges tonsvis at IR
lamper til brug ved "mørke" optagelser ?".

At du så ikke har meget erfaring endsige indsigt i dette er trist for
dig.

Så hop du bare i havnen.

/Hans

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Også min tanke :-)
Jeg har nu heller aldrig haft et kamera der ikke kunne se en fjernbetjenings
lys tydeligt når man pegede den ind mod linsen :-)

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Men når andre så har, så passer det ikke?

/Hauge

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Hvorfor er du så destruktiv og negativt indstillet?

Håber du får det bedre med dig selv ved at være på den måde for der er ingen
andre der nyder det...

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Man hedder Brian ? Det kunne jo forklarer mange ting hvis man ellers
er til stereotyper..

Enig.

/Hans

Re: Hvilke infrarøde dioder?
Hold da op for en bF8%rnehave. Tror i ikke i (Hans og Hauge) skulle tage
en kF8%ler i hvert sit ringhjF8%rne.
Enten det, eller ogsE5% tage konsekvensen af det og blive viet sammen.
For i lyder sku' som et gammelt E6%gtepar.

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Spørgsmålet er hvem der mangler hvilken erfaring. Men dig om det, du har
jo set *alle* overvågningskameraer, så er det jo godt for dig.
Bare ærgeligt at du tydeligvis ikke kan og vil acceptere at "alle" ikke
er "alle".

Men EOD på det punkt, du er for langt ude.

/Hauge

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Min erfaring er, at mine spejlreflekskameraer IKKE kan se IR. Men min
mobiltelefon kan se "det hele", sikkert fordi der enten ikke er et
filter, eller det er for ringe. Jeg har ikke erfaring med webkameraer
eller overvågningskameraer.

Telefonen bruger jeg tit til at kontrollere, om der er signal på en
optisk fiber, og jeg har endnu ikke mødt en telefon, der ikke kan bruges
til kontrol af TV fjernbetjeninger.

Jeg bruger også telefonen til at se, om der er nogen, der har sat et
overvågningskamera op, som bruger IR til at afsløre mig :-) -men det er
nok de færreste ubudne gæster, der kender det lille trick...

Bo //

Re: Hvilke infrarøde dioder?

Mit videokamera kan heller ikke, andet end hvis jeg sætter det i
night-mode. Så er der et filter der mekanisk bliver taget fra ved hjælp
af en "servo"..

Men vi har lige fået at vide at *alle* kameraer kan se ir, så må det jo
passe.. ;)

Ja hvem bruger ikke det? ;o)

Hehe, samme her.

Mvh Hauge