Hvad er "50ohm ustrip?"

Hej jeg sidder og skal til at bygge en 433MHz radio sender med en HiMark
TX4915 kreds.

http://www.electro-logic.com/tx.jpg

når jeg skal bestille de komponenter hjem ... hvad hulen er det 50ohm's
uStrip så ?
mon jeg vil få problemer ved at anvende 0603 SMD komponenter til alle de
passive komponenter for at minimere board layout ?

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: Hvad er "50ohm ustrip?"
en uStrip er en antenne. de 50ohm er impedansen på antennen. du kan bruge
ca.17cm tråd istedet for den uStrip.

Re: Hvad er "50ohm ustrip?"
Hej Jacob.

Lige et par spørgsmål ...

Hvis uStrip'en er antennen hvorfor har man så valgt at sætte 2 af dem i
serie, vil det så sige at jeg skal have 2x17cm tråd ? og endnu mere
"mystisk" hvorfor have et TX OUT punkt helt til venstre i diagrammet dette
ville jeg mene var her man fastgjorde antennen ?

Findes der ikke en måde at slippe for at bruge tråd ? findes der ikke en
"komponent" der kan gøre dette da mit print ikke er større end 20x35mm og
der ikke er alt for meget plads i applikationen til tråd og sager :o)
(foruden antenne ledningen self.)

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: Hvad er "50ohm ustrip?"
Sorry...var ikke ment til din private mail!!!

Re: Hvad er "50ohm ustrip?"

Er det nødvendigvis antennen? Det kan vel også værre en impedanstilpasning
vha af en ustrip stup så man kan benytte en 50 ohms antenne? Eller er et
helt galt?

Mvh.

Morten (der er rigtig god til at trykke på de rigtige knapper i outlook ex.
:)

Re: Hvad er "50ohm ustrip?"

En korret designet printbane.
Her jeg ikke sådan en beregning i MiscEl (Se PCB, microstrip)?

Re: Hvad er "50ohm ustrip?"

En 50 Ohms transmissions linie, dannet som en microstriplinie.
Grundlæggende noget så simpelt som en bane på printet med et bestemt
bredde/højde forhold over et jordplan.

Det kommer an på hvilken effekt du vil afsætte i de enkelte SMD
komponenter.

--Kai

Re: Hvad er "50ohm ustrip?"
Hej Kai,

Tilføjelse: Og med hensyntagen til dielectricitetskonstanten af det der
udfylder "mellemrummet" (jordplan/strip).

--
Venlig hilsen,
Søren