Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Jeg har mistet min oplader til min TomTom navigator.
Jeg har nu kun en USB til Micro-USB (hedder det ?), som jeg oplader den med,
fra min PC.
Men jeg har brug for at kunne lade den uden PC.

Er der nogen der har en hurtig løsning til hvordan jeg fikser den, hvis ikke
jeg lige har mulighed for at købe en ny lader?
Jeg har også en lader til en Nintendo DS, men det er et lidt større stik der
sidder i den.

Jeg har elektronik kundskaber, en loddekolbe, diverse kabler, stik og en
bunke 230V til DC adapterer liggende.
Kan jeg fuske noget sammen? Kan man pille et micro USB kabel fra hinanden,
og sætte en 5V forsyning på et sted?
Eller ?

På forhånd tak
Kåre

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Jeg fandt lige en Sony Ericsson mobil lader,4,9V DC 150mA. Den bør da kunne
bruges, hvis bare jeg ved hvilke ben den skal sidde på?

Kåre

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Hej
KF8%b et USB lader til cigar tE6%nder stikket til bilen og dit problem er
lF8%st.
20%
Mvh mpc

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Her er den:
http://www.hardware-store.dk/ipod-tilbehor/ipod-lader-/-adapter/ipod-univer =
sal-lader-bil-lader/prod_365.html

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Her er den:
http://www.hardware-store.dk/ipod-tilbehor/ipod-lader-/-adapter/ipod-universal-lader-bil-lader/prod_365.html

---------------------
Desværre, så giver det jo en afhængighed af en BIL :o)
Jeg glemte vist at nævne at det ikke er en mulighed.
Det skal være noget til 230V. Eller noget med en ekstra batteripakke man har
med, og som kan bruges til at oplade GPS'en med.

mvh
Kåre

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Hvor i landet? Hvis i nærheden af Århus, så har jeg da en håndfuld 230volt
USB-adaptorer til at ligge, de er ganske fine til det.

Mvh Hauge

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Hvis det bare er en 230V til 5V forsyning, med USB stik, ja så kan den
bestemt bruges.
Hvor i Århus?
Tidsmæssigt har jeg nok lidt svært ved at nå det i denne omgang.

mvh
Kåre

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Det er det.

Egå.

Ok.

Mvh Hauge

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik
Købte en for en måneds tid siden på et marked i Rom. 5 EU.

Da jeg kom hjem var der tilbud fra en af elektronikkæderne til 150 DKR.

finn

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Er lige kommet hjem fra netop Rom...
Jeg købte dog en i lufthavnen i Kastrup.....til 200,-...... til gengæld fik
jeg ikke brug for den.....

Kåre

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik
Alverdens stik: http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml

Bemærk at der er 5 ben i mini og micro ubs stikkene, hvor ben 4 tit er
forbundet med minus med en modstand på fx 8K2, 18K eller deromkring.
På noget udstyr bestemmer det om enheden er en disk enhed eller andet (fx på
Garmin)

Ben 4 diskuteres også på pinouts.ru

Christen

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Her er forbindelserne i USB stikket:
http://pinouts.ws/usb-pinout.html

Men jeg skynder mig at fralægge mig ethvert ansvar for alt, incl.
rigtigheden af oplysningerne ;-)

--
Uffe Bærentsen

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Det virker noget besværligt når man kan få ladere med usb udgang og så sætte
et hvilket som helst usb kabel i. Se f.eks. nedenstående

http://www.kbdata.dk/product.asp?product14%83

--
/Steen Holm Pedersen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Det er lige sådan noget jeg skal bruge.
Problemet er at jeg i den givne situation ikke kan nå at komme i en
forretning. Derfor søgte jeg en fuskerløsning jeg kunne strikke sammen
herhjemme.

mvh
Kåre

Re: Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

:) Af præcist samme årsag har mit sat tv-kort fået klippet sit engelske
strømstik af og sat et dansk på de 2 ledninger der skulle have strøm ;-)

--
/Steen Holm Pedersen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Site Timeline