Home control software

Jeg kunne godt tænke mig at begynde at opbygge noget 'intelligent home'-
styring derhjemme. Jeg har foreløbig tænkt mig at installere Z-Wave
radiatortermostater og begynde at lave noget temperaturregulering. Jeg
havde tænkt på Danfoss' radiatorventiler med natsænkning og Z-Wave (evt.
andre forslag?).
Jeg forestiller mig så at opbygge en lille strømbesparende PC med Linux
til at styre de enheder, der hen ad vejen kommer på systemet. Denne
skulle så indgå i netværket via en Z-Wave USB-dongle.
Er her nogle, der har erfaring med det?

Er Z-Wave et fornuftigt valg?
Kan I anbefale et 'home control' software-setup, helst gratis, open
source til Linux?

Mvh. Thomas Arildsen

--
Al email til afsenderadressen går tabt.
Min rigtige adresse er hos arildsen dot org til brugeren thomas.

Re: Home control software
Jeg skal på ingen måde gøre mig klog på dit projekt.
Men hvis du vil søge på nettet skal du nok bruge "Home Automation" som søge
ord.

Jeg fandt denne link
http://www.linuxha.com/index.html
som måske er noget du kan bruge.

Hygge med dit projekt.

Re: Home control software

Jeg havde faktisk kigget på den side, men efter du foreslog den igen, har
jeg fundet flere interessante ting på den - tak.

Thomas Arildsen
--
Al email til afsenderadressen går tabt.
Min rigtige adresse er hos arildsen dot org til brugeren thomas.

Re: Home control software
Hej Thomas.

Vi er en flok, med en del Z-Wave erfaring pE5% http://zwaves.dk/forum /

Vi prF8%ver at samle noget fornuftig viden pE5% http://zwaves.dk/wiki/index =
.php/Forside

SE5% zwaves.dk er et godt sted at starte. :-)

Umiddelbare svar pE5% dine spF8%rgsmE5%l:

Danfoss er vist den eneste EU termostat. (Der er forskel pE5% EU og US.)

Aeon er nok den rigtige stick til dig.
http://www.homee.dk/index.php/da/produkter?page3D%shop.product_details&flyp =
age3D%flypage.tpl&product_id3D%38&category_id3D%12&manufacturer_id3D%13

Domotiga er muligvis noget af det, du leder efter. Men Z-Wave er meget
nyt i Domotiga. http://www.domotiga.nl/projects/domotiga

Mvh
Morten

Re: Home control software

page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id38%&category_id12%&manufacturer_id13%

Spændende! Jeg vil se at få kigget mere på jeres forum.
Mht. stick havde jeg selv kigget på Tricklestar's Z-Wave USB stick
(http://www.tricklestar.com/html/s02_article/article_view.asp ?
art_id20%2&nav_cat_id14%6&nav_top_id56%), fordi man kan downloade en open
source Linux-driver til den, men jeg vil da overveje den, du anbefaler.

Thomas Arildsen
--
Al email til afsenderadressen går tabt.
Min rigtige adresse er hos arildsen dot org til brugeren thomas.

Re: Home control software
Fordelen ved Aeon er at den har en include knap. SE5% den kan includere
enheder uden at softwaren behF8%ver at kunne.

Ulempen er at den har en blinkende blE5% diode, som kan drive en til
vanvid i et mF8%rkt rum. :-)

Micasaverde Vera og Domotiga bruger den stick, sE5% der mE5% vE6%re en Linu=
driver et sted. Domotiga anbefaler Ubuntu. Vera kF8%rer pE5% OpenWRT.

Tricklestar sticken er ogsE5% god. Men den krE6%ver include via software.

Site Timeline