Hjælp til at lave et program til Velleman K8055 USB Interface board

Hejsa..

Er der nogle der er ekspert i at lave programmer til sådan en tingest. så
søger jeg noget hjælp til at lave sådan et program.
Projektet er en meter tæller hvor den får nogle input på en indgang fra en
sluttekontakt, hvor man så stiller i et parameter at x antal input er lig
med 1meter hvorefter man har to knapper på hver sin input til at vælge antal
meter, som så skrives på skærmen, og når meter er valgt så trykkes på start
knappen som også har en input, ialt 4 input bruges,
Når start trykkes, trækker et output og motor starter, og spoler de valgte
antal meter op, hvorefter motoren stopper igen og programmet skriver evt.
udført..eller lign på skærmen..
Hvis der samtidigt på skærmen kunne laves en tælller der viser hvormange
meter der er kørt op. ville det være fint..

Skriv hvis du kan lave sådan et program. så giver jeg også gerne lidt for
det..

//EL-Trikker

Re: Hjælp til at lave et program til Velleman K8055 USB Interface board

http://store.qkits.com/moreinfo.cfm/Usermanual_K8055_DLL.pdf

Jeg kunne sikkert godt lave det, men tiden er ikke til det pt. desværre :(

Kasper

Re: Hjælp til at lave et program til Velleman K8055 USB Interface board
Kom life til at se der måske kan være en lille fejl i din opstilling.

Hvis det drejer sig om afspoling af f.eks ledning eller lignende så må du
ihverfald ikke have følerne på selve rullen, for er jo ikke lige meget om
det er starten på en rulle eller slutningen. Så vil længden af en omgang
være forskelligt. Vil være længere i starten og blive kortere og kortere.
Så du bliver ihverfald nød til at have en anordning efter din rulle som du
lader ledningen køre igennem der så foretager målingen.

Bare så du ikke kommer helt galt afsted med dine meter mål.

Jeg bruger selv det her modul til de fleste af min projecter
http://apple.clickandbuild.com/cnb/shop/ftdichip?op=catalogue-products-null&prodCategoryID11%&title=DLP-USB245M-G

Selve softwaren er meget nem at lave.

Men hvad havde du selv forestillet dig det måtte koste og få lavet ?

Re: Hjælp til at lave et program til Velleman K8055 USB Interface board
Hej Kim

Mht. afvigesen af meter på rullen. så er det tænkt over dette.. kabelet
kommet til at køre igennem et hjul hvor tælleren sidder på.

hvad det skal komme til at koste har jeg ikke tænkt på.. jeg aner ikke hvor
lang tid det tager at lave sådan et program, og det er samtidigt ikke noget
jeg vil ofre flere tusinde kroner på..

//EL-Trikker

http://apple.clickandbuild.com/cnb/shop/ftdichip?op=catalogue-products-null&prodCategoryID11%&title=DLP-USB245M-G