Hjælp med TI MSP430-microcontroller.

Hej.

Jeg har erhvervet mig en bunke print, hvorpå der sidder en TI MSP430
Microcontroller. Jeg ville jo gerne kunne programmere den og lege lidt
med den her oldsag.

Ja jeg har både PIC's osv men den her kreds er ultra, ultra, ultra low
power - virkelig imponerende dims.

Så inden jeg brænder penge af på en programmer, ville jeg høre om en af
jer rotter herinde kunne hjælpe med at identificere den, og hjælpe med
pinout på den eksakte part. Det er også ret relevant at vide, om det er
en maskeprogrammeret/OTP part, for så er den jo lige til skralderen...

Der er tale om 56-benet sag i DL SSOP hus.

På kredsen står der:

Linie 1: (TI Logo) 7AA98XF - dette er helt klart datokode/lot, da
udstyret er fra omkring 1998

Linie 2: M430U103I

Hvis det kan være en hjælp, så clockes den af et 32 KHz ur-krystal, og
trækker lige p.t. et passivt LCD display.

Jeg kan ikke blive klog på den via TI's hjemmeside - ifølge dem er 1xx
serien uden integreret LCD controller, og 3xx serien er med. Nu da den
driver et passivt display direkte, bliver tingene først mærkelige, men
det er da muligt at man lige har sparet 1$ på kredsen og så bare lavet
det med interrupt i koden. den laver stort set ikke en skid ellers, så
der er processortid nok...

Hvis du har et bud på hvordan jeg bliver klogere på kredsen, så giv lyd.

På forhånd tak,

// Per.

--

fjern grisen ved direkte mail, tak.

Re: Hjælp med TI MSP430-microcontroller.

Fandt dette:

http://focus.ti.com/mcu/docs/mcugettingstarteddetail.tsp?sectionId97%&tabId15%11&familyId34%2

Det kunne være lidt at hente der.

--
mvh Uffe

Re: Hjælp med TI MSP430-microcontroller.
Uffe Bærentsen skrev:

<KLIP>

http://focus.ti.com/mcu/docs/mcugettingstarteddetail.tsp?sectionId97%&tabId15%11&familyId34%2

Har været dér. Der er intet der beskriver det partnummer jeg har. Slet
ikke en kreds der hedder U midt i navnet. kun kredse med F og C er
beskrevet...

// Per.

Site Timeline