Hjælp.....

jeg har en batteri separator til mit bilstereo anlæg da jeg har 2 batterier!

mit problem er følgende :

den skal fungere på den måde at når jeg giver den 12 V fra en kontakt så er
der 2 poler der bliver skudt op på 2 andre poler som henholds vis er sat til
mit batteri i motor rummet og mit batteri i bagagerummet! dette virkede 100%
indtil for noget tid siden... så kunne jeg ikke slå den til og fra men den
blev enten oppe eller gik ikke op med det samme!

så skildte jeg den ad og sleb alle polerne til de var helt blanke igen.
inden jeg sleb dem kunne jeg se at der var en slags brænd mærker på polerne!

så virkede den 100% når jeg tændte og slukkede for kontakten... men da jeg
første gang havde fyret anlægget af var problemet der igen!!!!

kan det lade sig gøre at den svejser sig sammen? og hvordan dælen kan man
reperere sådan noget?????

Mvh.

Nikolai R. jensen

Re: Hjælp.....
batterier!
er
til
100%

Hvrofor har du en kantakt ???

En "normal" batteriskiller består af 2 dioder..

polerne!

Stort strømtræk

Strømtræk i anlæg ?

Ved at finde en kontak det kan holde til den støm du trækker igennem den.
Overvej, hvor meget strøm du trækker og find en kontakt der kan holde til
det, eller bare lav diodeløsningen, her foregår det automatisk (alternativt,
bare en ekstra generator til bilstereobatteriet :-)

Klaus

Re: Hjælp.....
Det der ikke er så fedt ved en ladediodebro er du får 0,7V mindre
ladespænding

--
Mvh Kasper

Re: Hjælp.....

Hvad er de lavet af de batteriskillere men køber i butikkerne ?

Til ?

Klaus

Re: Hjælp.....

dem jeg har set er da silicium, så vidt jeg ved !
Det var dig der skrev hæve ladespændingen

Re: Hjælp.....
Hej Nikolai,

Ja, når du først har slebet på dem går det endnu lettere galt.

Ja.

Det kan du ikke, du skal i stedet bruge et relæ med wolfram-kontakter,
hvis du har problemer med sammensvejsning pga. store strømme.

--
Venlig hilsen,
Søren

Elller bruge nogle der er beregnet til det.. ex. nogle start relæer til bil
/ båd / traktor

o.s.v....
--
Mvh Kasper