Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Jeg er rimelig træt af at min firma laptop går i screensaver og låser efter
5 min...

Nogen der har en god ide til hvordan jeg let kan "emulere" et tastetrup
eller lille musse bevægelse f.eks hvert minut ???

/Brian

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Ved godt det måske er et dumt sprøgsmål men har du prøvet at slå
strømsparemode fra under windows ?

Ja og så evt slå det fra i BIOS også hvis det er muligt ?

Henrik

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)
Jeg har ikke adgang til at ændre nogle opsætning på den...  og har ikke
adgang til bios osv osv..   og kan ikke installere noget på den..
Derfor at det bedste alternativ en hw dims :)

/Brian

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Lyder for mig lidt som om du har dig en firma maskine som er opsat af
nogle EDB folk på arbejde..

Hvorfor ikke spørge EDB folkene om de ikke lige gider logge ind som
admin og fjerne de der flueben under powerdown, de kan jo være
ligeglade med om du vælger en option der gør at maskinen skal lades
oftere. :-)

Alternativt findes der jo diverse linux disketter der kan ændre
administrator password på sådan en fætter til liiiige det man kunne
ønske og så sætte det tilbage når man har ændret det man måtte ønske.
(Med mindre de har lavet om så boot rækkefølgen ikke starter med
floppy og låst bios'en).

Det kan godt være din situation er så speciel at det ikke kan lade sig
gøre med software men hvis der er bare den mindste mulighed så er det
100 gange nemmere at fjerne 2 flueben på en skærm end at lave alle
mulige fantasifulde Georg Gearløs anordninger der illuderer
tastetryk..  :-)

Henrik

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Det er ganske sikkert en sikkerhedforanstaltning der mindsker risikoen for
at fremmede får adgang til pc/data/netværk hvis man efterlader sin pc.
Derfor vil de sikkert ikke fjerne 5 min låsen.

Mvh Kim

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Hvis du bruger en extern mus - så kunne du evt. sætte en lille boks i serie
med musen. Du kunne evt. sætte en timer (555) til at sende en mussesekvens
hvert minut under inaktivitet
mvh
Stampe

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)
efter

Lav en kasse med en timer og en elektromagnet, lad magneten trykke på en
tast.

Hvis du bruger en ekstern mus kan der sikkert også laves noget med en timer
og en elektromagnet der får musen til at flytte sig lidt en gang i mellem.
Kunne sikkert også være sjovt at tage en vibrator fra en telefon og så
montere den i en mus så når der bliver trykket på en knap så ryster musen.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Har du overvejet hvorfor firmaet har valgt at have screensaver på ?
Har du kigget på firmaets sikkerhedspolitik, det kunne være at de
haved sanktioner for pilfingere ?

Og hvis du har en hw dims der hvert minut laver et
tastetryk/museklik/musebevægelser, ja så er det heller ikke
problemfrit. Hvis du sidder og skriver/flytter filer/tegner, og så
automatikken kommer og taster/museklikker/flytter musen, sker der
sjove og uventede ting.
Så det skal laves med omtanke.

Du kunne prøve om der ikke var et program af dem du har adgang til der
har den sideeffekt at det blokerer for screensaveren, så er det jo
bare at starte det op og lade det stå i baggrunden.
Hvis du kan bruge denne løsning er det jo firmaet der har et ptoblem
med et program, og ikke dig der har overrulet sikkerheden.

Nogle programmer har denne "bivirkning", jeg husker ikke om det var
outlook express 5, der havde denne opførsel når man skrev en ny mail,
prøv dig frem, haver test tager jo kun 6 minutter.

Men det er og bliver en sikkerhedsrisiko at maskinen står åben for
alle og enhver.

/Hans

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Den vil jeg ikke træde mere i. Det må være helt op til Brian selv.

Et forslag kunne være: Køb eller find et billigt USB-tastatur og pil IC'en
ud, så det kan bygges ind i en lille æske. Lav en simpel timer m. en 555'er
eller. alm. astabil multivibrator og et relæ, der slutter tastaturet til i 5
sek. hvert 4 1/2 minut eller sådan. Således trykkes der ikke på nogen
knapper, omend computeren registrerer der er aktivitet. En bivirkning er
selvfølgelig at computeren siger "dyt", men så må man skrue ned for lyden.

Mvh
Morten

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)
jae. du kunne være en ok måde...
og power kan jeg jo stjæle fra usb'en

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Jeg ville tage en lille uC og lave en "dongle" til keyboard porten.
Alle (?) producenterne har app-notes på PS2 interfacet. Fra atmel hedder den
AVR313...

Mvh.
 Anders

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Men OK, det omfatter også en smule software ;-)
 /A

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Du vil ikke have noget der emulere noget hvert minut, det bliver du
træt af, når du skal bruge computeren.

Du skal have lavet noget der sidder på museporten, der "sniffer" om
der kommer bevægelser fra musen. Er der ingen bevægelser på musen i 4½
minut, skal den emulere at musen rykkes lidt op og lidt ned igen 1
gang.

Så ender musen samme sted som den startede og er du midt i at skrive
noget forstyrrer det ikke for meget.

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)
tja.. jeg kan godt følge din ide, men det er bare ved at blive liidt for
omstændigt...   i al fald til mig..    det er snart en 5-6 år siden jeg
arbejde med elektronik så det er begrænset hvor meget der er tilbage i
hukommelsen :)

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)
Jeg kune SAGTENS leve med en dims som gav et "shift" key en gang hver
4.minut...

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Det er så ekstremt nemt, hvis det indbyggede keyboard stadig er aktivt når
et eksternt keyboard er tilsluttet.

Så slagter du et gammelt keyboard og sættet en timer på til at give
shiftkomandoen hvert 4 min.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Lige precis..   men det var faktisk hvordan dette lige nødagtig skulle gøres
som indlæget egentlig handler om..

/Brian

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)
on 04 maj 2005 10:33:51p satte Brian sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

Idé 1

Du kan, hvis du er dygtig til PIC, programmere en lille controller der så
sættes til serielporten og som hvert minut sender teksten [RING] inbd på
porten. Det vil formentligt løse problemet da de fleste maskiiner vidst
er sat op til at reagere på et opkald fra et modem. Ofte ved at slå
pauseskærmen fra eller forsinke den. Ved dog ikke helt om der skal være
et modem installeret før det virker. Muligvis er der ogs¨å et ben der kan
trækkes højt / lavt6 som vil gøre det samme.

idé 2.

kan man ikke få et lille program måske som kan forhindre screensaveren.
Dette kan du så installere i en anden mappe end programmappen og køre det
der uden at være admin. Det forhindrer Windows dig ikke i (det er jo ikke
Linux det hér) ;-) Så længe programmet ikke skriver i een af de kritiske
mnapper kan du fint installere det.

Noget helt andet er at een nævnte at biosen kunne være låst. Det klares
behændigt med killbios som er et program der ødelægger biosopsætningen
ved at overskrive den med volapyk så et CRC-chek fejler og derved får
systemet til at resette denne. Det er helt uskadeligt. Har selv brugt det
til at låse en låst computer op uden problemer.

Nogle antivirusprogrammer er ikke så glade for dette program så måske det
vil brokke sig når du lægger det over på pcen. Slå evt dit AV fra i de
minutter det tager. Programmet er IKKE en virus men et hjælpeprogram som
nogle af antivirusprodukter detekterer som en virus fodi det indeholder
kode der kan overskrive biossens indstillinger med.

Steven
Steven

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Alternativt: åbne et PCMCIAmodem og forbinde en 4 min. timer til
optokopleren der detektere ringesignalet.
En NE555 som SMD og et par enkelte komponenter burde kunne det. Men modemet
skal som sagt nok være instaleret.

Alternativt instalere du den "låsedongel" som Netto stadig har nogle stykker
af til 79, kr.
Og montere timeren på selve låsenøgelen.
Igen en løsning der kræver at et program er instaleret.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hardware basseret anti-screensaver dims :)

Hva er der for een de har ??

Er det sådan en RFID agtig tingest ??

Site Timeline