Harddisk brændt af...

Hej, jeg var ikke sikker om jeg skulle postere her eller i
dl.teknik.elektronik, om min problem. Men nu postere jeg i elektronik da jeg
ik' fik så mange svar på den i den anden gruppe.

Min Maxtor Diamond Max Plus 9 120GB ATA/133 er lige gået død. :´(.

Men jeg tror ikke at der er en problem med selve pladerne eller hovedet.

Årsagen til mine mistanke:
Den begyndte at lugte som brændende plastik. Det ser ud til at der kun er en
sted som er brændt. Jeg er ikke sikker på hvad det er men den ser ud som en
"multiplexer" eller noget lignende. Det er ikke en chip som er brændt af.
Jeg ved sku' ikke hvorfor den brændte af da jeg havde netop kun lige tændt
den i få sek.

Der står noget ligesom

PH2
PB4350

på den og ligger hvor der står

C206, Q501 og C507 på HD'ens bundkort.

Er der noget som kan gøres for at fikse den?

Desværre er RMA allerede udgået :´(.

Bliver jeg nød til at skift hele bundkortet? Eller? Hvis det så er, er der
nogen som har en defekte version af den "samme" HD?

Håber i alle har haft en god påske. Mange tak for hjælpen.

Nå ja, hvis der er brug for billeder kan jeg godt send dem på email.

Re: Harddisk brændt af...
"A. Einstein"
<*dairy**milk*_hairy_*_einstein@_*nospamza*_yaho****o*_.*NEIN2SPAMZA*com*yea
jeg
en
en

Oops havde lidt af en problem med dato indstillinger :S

[...]

er
af.
tændt

??  Du må lige ryste op med nogle billeder, gerne på mail.

Muligvis.

mvh
JBH

Re: Harddisk brændt af...
<*dairy**milk*_hairy_*_einstein@_*nospamza*_yaho****o*_.*NEIN2SPAMZA*com*yea
<*dairy**milk*_hairy_*_einstein@_*nospamza*_yaho****o*_.*NEIN2SPAMZA*com*yea
da
hovedet.
som

Har sendt en mail. Har du fået den endnu?

Re: Harddisk brændt af...
"> Min Maxtor Diamond Max Plus 9 120GB ATA/133 er lige gået død. :´(.

Hvis det er for at redde dine data så køb en brugt disk af samme type.
skift printet og flyt dine data, tilbage med printet og indlevere din
disk til din forhandler. Maxtor har 2/3 års garanti på hd.
Brug en skruetrækker der passer til skruerne så det ikke kan ses på
lang afstand at du har haft printet af.

Mvh. Ole Vedel