Højttaler switchbox

Jeg har et anlæg, men to rum med højttalere.
Jeg skal kunne skifte to fronter og en center.
(Jeg anvender B højttalerne til køkkenet)

Helst skulle jeg også kunne skifte sub linie signal faktisk.

Jeg har googlet lidt rundt og en del har lavet dem selv.
Der er også en fra Monacor til omkring 700 men det er lige i overkanten.

Noget med mekanisk afbryder er fint. Men hvad har man af muligheder?

Re: Højttaler switchbox
Jeg ville nok foreslå to relæer. Et kraftigt med 3 skiftekontakter til
højttalerne og et mindre til linie signalet.
Så skal du bare have en lille netforsyning og en afbryder.
/Tom

Re: Højttaler switchbox
Hej Tom

Ikke nødvendigt. Højttaler og liniesignaler er noget skod at skifte
med relæer, det drejer sig om kredsløb hvor der hverken er strøm
eller spænding i skifte øjeblikket. Så relæerne skal være typer der
er beregnet til at sidde i tørre kredsløb.

Max

Re: Højttaler switchbox

Får man ikke skidt forbindelse når det er den slags signaler eller er der
intet nævneværdigt tab?

Re: Højttaler switchbox

alt afhænger af kvaliteten på den valgte type relæ
--
Jan_stevns
...Nu med 525i på stald :)

En god relækontakt er som en god stikforbindelse, naturligvis
bedst at undvære, men for de allerfleste til at leve med.

Max

Site Timeline