Gratis C-compiler til AVR

Hejsa

Jeg er p=E5 udkig efter en gratis C-compiler til AVR-controllere. Den skal v=E6re simpel at f=E5 op at k=F8re og skal kunne lave sm=E5 simple applikationer. M=E5 gerne have en inbygget wizard til ops=E6tning af eks. LCD-displays men er ikke noget krav.

Er det noget, I kender til?

Mvh.

T.

Reply to
T.

Der er flere:

AVR32 GNU Toolchain:

AVR32 Studio is a free Integrated Development Environment (IDE) for AVR32 that enables you to write, build, deploy and debug your C/C++ and assembler code:

C-ompiler (limited version): http://www.hpinfotech.ro/html/download.htm

Glenn

Reply to
Glenn

Jeg bruger WinAVR til AT-MEGA og de andre 8 bits AVR'er

Christen

Reply to
Christen Fihl

ceforge.net/

Hej Christen

Den har jeg ogs=E5 kigget lidt p=E5. Synes blot, den var sv=E6r at f=E5 sat op. Skal bruges sammen med STK500 boards.

Mvh. T.

Reply to
T.

Hej Christen

Den har jeg også kigget lidt på. Synes blot, den var svær at få sat op. Skal bruges sammen med STK500 boards.

Mvh. T.

------------- Så er der noget galt! Det er helt sikkert en OK compiler.

Du kan installere AVR's AVR studio sammen med denne compiler, og det spiller bare. Jeg tror endda der findes en slags bundle, måske på AVR's hjemmeside, hvor AVR studio er bundlet med denne GCC compiler. Det er absolut rart at IDE og compiler er let at installere.

Så jeg vil bare bekræfte at du skal søge efter WINAVR. Let, velfungerende og absolut gratis!

Kåre

Reply to
Kåre

- snipped-for-privacy@k19g2000yqc.googlegroups.com...

at

ler

hvor

erende og

Jeg vil da pr=F8ve at kigge p=E5 WINAVR igen. Skal AVR Studio v=E6re installeret for at kunne compile koden i AVR Studio?

Reply to
T.

Jeg vil da prøve at kigge på WINAVR igen. Skal AVR Studio være installeret for at kunne compile koden i AVR Studio?

------------------------------------------------------- En hurtig søgning:

Her refereres der så godt nok til nogle ældre versioner af AVR studio og compiler, men ellers er det nok en fin vejledning.

Jeg vil sige:

  1. Download nyeste AVR studio fra Atmels hjemmeside.
  2. WINAVR ligger på sourceforge her:

Så skulle du være kørende.

Kåre

Reply to
Kåre

og

avr/files/

Super. Det ser sp=E6ndende ud. Det pr=F8ver jeg - Takker!

Reply to
T.