Gratis C-compiler til AVR

Hejsa

Jeg er pE5% udkig efter en gratis C-compiler til AVR-controllere. Den
skal vE6%re simpel at fE5% op at kF8%re og skal kunne lave smE5% simple
applikationer. ME5% gerne have en inbygget wizard til opsE6%tning af eks.
LCD-displays men er ikke noget krav.

Er det noget, I kender til?

Mvh.

T.

Re: Gratis C-compiler til AVR

Der er flere:

AVR32 GNU Toolchain:
http://www.avrfreaks.net/index.php?module=FreaksTools&func=viewItem&item_id14%5

AVR32 Studio is a free Integrated Development Environment (IDE) for
AVR32 that enables you to write, build, deploy and debug your C/C++ and
assembler code:
http://www.atmel.com/dyn/Products/tools_card.asp?tool_id41%16

C-ompiler (limited version):
http://www.hpinfotech.ro/html/download.htm

http://www.ipass.net/hammill/newavr.htm#Programming_Languages

Glenn

Re: Gratis C-compiler til AVR
Jeg bruger WinAVR til AT-MEGA og de andre 8 bits AVR'er
http://winavr.sourceforge.net/

Christen

Re: Gratis C-compiler til AVR
On 17 Jan., 21:39, "Christen Fihl"

Hej Christen

Den har jeg ogsE5% kigget lidt pE5%. Synes blot, den var svE6%r at fE5% sat
op.
Skal bruges sammen med STK500 boards.

Mvh.
T.

Re: Gratis C-compiler til AVR

On 17 Jan., 21:39, "Christen Fihl"

Hej Christen

Den har jeg også kigget lidt på. Synes blot, den var svær at få sat
op.
Skal bruges sammen med STK500 boards.

Mvh.
T.

-------------
Så er der noget galt!
Det er helt sikkert en OK compiler.

Du kan installere AVR's AVR studio sammen med denne compiler, og det spiller
bare.
Jeg tror endda der findes en slags bundle, måske på AVR's hjemmeside, hvor
AVR studio er bundlet med denne GCC compiler.
Det er absolut rart at IDE og compiler er let at installere.

Så jeg vil bare bekræfte at du skal søge efter WINAVR. Let, velfungerende og
absolut gratis!

Kåre

Re: Gratis C-compiler til AVR

Jeg vil da prF8%ve at kigge pE5% WINAVR igen. Skal AVR Studio vE6%re
installeret for at kunne compile koden i AVR Studio?

Re: Gratis C-compiler til AVR

Jeg vil da prøve at kigge på WINAVR igen. Skal AVR Studio være
installeret for at kunne compile koden i AVR Studio?

En hurtig søgning:

http://winavr.scienceprog.com/winavr-tool-set/fast-start-with-avr-gcc-in-avrstudio-environment.html

Her refereres der så godt nok til nogle ældre versioner af AVR studio og
compiler, men ellers er det nok en fin vejledning.

Jeg vil sige:
1. Download nyeste AVR studio fra Atmels hjemmeside.
2. WINAVR ligger på sourceforge her:
http://sourceforge.net/projects/winavr/files/

Så skulle du være kørende.

Kåre

Re: Gratis C-compiler til AVR

Super. Det ser spE6%ndende ud. Det prF8%ver jeg - Takker!

Site Timeline