FPGA tigming

I forbindelse med et projekt skal jeg bruge nogle ca. værdier for
beregnings tiden af følgende tre regne operationer i 16 bit

Addition, Subtraktion, Multiplikation.

Beregning skal forgå på en "standart FPGA!!" links eller evt.
littertur vil være meget velkommen

mvh
Allan

Re: FPGA tigming

...glemte at spørge om det er til et digital filter ?
-i så fald findes der værktøjer, der kan implementere FIR filtre direkte i
en FGPA. Multiplikation med en konstant er meget lettere, end med to
variable.

Bo //

Re: FPGA tigming

Som Bo siger skal der nok lidt flere oplysninger til at kunne give et
fyldestgørende svar, kommer an på tilladte hastighed af din FPGA. Kommer
også an på hvor store tal der skal multipliceres?
Men som hovedregel kan jeg sige dig at multiplikationen i alle tilfælde vil
være langsommere end additionen og subtraktionen, hvor add og sub måske
ligger nede omkring et par nanosekuner (5-6 stykker måske) kan
multiplikationen nemt løbe op på 15-20 ns  (også mere) som Bo beskriver.

Rune

Re: FPGA tigming
vil

Ups sorry. Du havde angivet 16 bit lange ord.

Re: FPGA tigming

http://www.xilinx.com/products/logicore/coregen /

mht performance og areal, kan jeg ikke svare dig. Evt kontakt Xilinx. De
plejer at være gode til at svare, hvis man formulerer sig præcist.