Forstærker drevet af 9V batteri

Hejsa

Jeg har brug for en mono-forstærker, der kan drives af et 9V batteri. Den
sandsynligvis drive

NR-20KS
Horn speaker
Technical datasheet
Power rating10WMAX/8 Ohm
Frequency range800-7,000Hz
SPL (1W/1m)103dB
Radiation angle (hor./vert.)-
Dimensionsø 90mm x 105mm

Det vigtigste er antal watt, derefter strømforbrug og kvalitet.

Er der nogen, der kan henvise til en passende forstærker ? Færdigsamlet
foretrækkes, men ellers et byggesæt.

På forhånd tak

Preben Kvist

Re: Forstærker drevet af 9V batteri

Prøv at kikke på "Philips Semiconductors" hjemmeside, der er en række one
chip løsninger - måske een af dem vil apellere til dig.

Mvh
//zigge

Re: Forstærker drevet af 9V batteri
Hejsa

jeg fandt

The TDA8943SF is a single-channel audio power amplifier with an output power
of
6 W at an 8 W load and a 12 V supply. The circuit contains a Bridge Tied
Load (BTL)
amplifier with an all-NPN output stage and standby/mute logic. The TDA8943SF
comes in a 9-lead single in-line (SIL) medium power package. The TDA8943SF
is
printed-circuit board (PCB) compatible with all other types in the TDA894x
family.
One PCB footprint accommodates both the mono and the stereo products.

Symbol Parameter Conditions Min Typ Max Unit
VCC supply voltage 6 12 18 V

http://www.semiconductors.philips.com/pip/TDA8943SF_N1.html

Den vil fungere selvom batteri-spændingen falder ned til 6 V, hvilket jo er
en klar fordel.

Hvis nogen kender et byggesæt der kan bruges istedet, så vil jeg gerne have
et tip.

Preben Kvist

Re: Forstærker drevet af 9V batteri

have

Det er bare at kigge ved byggesæts firmaerne, de har alle masser af
forstærker byggesæt.

Der er nogle nyttige links her:

http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

PS. Brinck byggesæt er ikke så god kvalitet som de andre fabrikater.

Re: Forstærker drevet af 9V batteri
Jeg fandt hvad jeg skal bruge hos http://www.el-supply.dk/maskine.html
FK602 Power Amplifier 2W(multi purpose).This
power amplifier circuit is thesmallamplifying
circiut but powerful amplifier of 2ew. That is
suitable for sound a boot single amplifying.
It need 3-12V DC supply.Tak for hjælpenPreben Kvist"HKJ"

Re: Forstærker drevet af 9V batteri

maxim-ic.com

Re: Forstærker drevet af 9V batteri
10W audio fra et 9V batteri holder ikke længe hvis det er et standard 9V
e-block batteri
sådan et har ca 100mAh * 9V giver 900mWh eller 5 min. driftstid  ved 10W
forbrug max. ( uden hensyntagen til virkningsgrad mv.)

/carsten

Site Timeline