Forsat K:stepmotorer

Hej Søren

Jeg bruger en AVR 8515 den er ganske fortræffelig til jobbet. Jeg er klar
over at der findes hurtigere og større kredse, men denne har bla. meget
andet 8 10bit AD konverter indgange, hvilket kan være sjovt at have med om
bord. Der er 8k byte flach kode lager, hvilket er plads nok til de små
programmer jeg er i stand til at strikke sammen og så er den alt andet lige
rimelig hurtig.

Primære grund er dog at jeg for et par år siden fik bygget en lille
velfungerende microcontroller netop med denne kreds, så hardware mæssigt har
jeg nogenlunde styr på kredsen.

Lyder som en udmærket ide at bruge en basic stamp, den er meget vel
dokumenteret og der er meget hjælp at få hvis man strander. Har set at man
kan noget der minder meget om en basic stamp blot hvor kredsen er en AVR
mega128, med sådan en om bord er man meget stærkt kørende. Men der er nok
ikke så meget støtte materiale (litteratur) om sidstnævnte.

Hvor køber du forresten dine plæneklipper hjul?

Ok - lidt det samme her - jeg har brugt plæneklipper hjul!!!

Hvad vil du bruge som "hjerne"????

Jeg starter med en bærbar pc, men kigger også lidt på en Basic Stamp II chip
http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/4559.htm

hjulene
Koster
fat

Re: Forsat K:stepmotorer
Hejsa

ok - vil prøve at kigge lidt på sådan en AVR - men det lyder komplekst -
holder mig nok til min stamp :-|

De har et lille udvalg i Bauhaus! små og større mv. ikke så ringe endda!

lige
har
chip
aksler

Re: Forsat K:stepmotorer
Du har ret de er lidt tunge at komme i gang med, men det er det værd når man
får styr på dem.

På sigt er de noget billigere at lege med end stamperne. Sådan en stampe gør
økonomisk temmelig ondt at brænde af - det kan man jo så bare lade være med.
Men på en dårlig dag....

klar
om
man
nok
Jeg

Re: Forsat K:stepmotorer

http://www.avrfreaks.net /

Er utrolig god.. med forums etc (:

Meget godt assabler program til avr... fra atmel...

+ gratis Gnu C Compiler... (incl Mailings liste.. kannon)

Så på software siden og hjælp siden syntes jeg umilbart der er meget til
atmega

Kasper

Site Timeline