Flex-Rigid print

Hej!

Er der nogen af jer, der har erfaringer med at designe og bestille
fleksible print?

Jeg skal have designet et print som kan erstatte et fleksibelt fladkabel
m. 0.5mm pitch og 10 ledere (direkte igennem), men er i tvivl om
hvorledes jeg bærer mig ad.

Man skal vel designe det i sit PCB layout program oder was?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Flex-Rigid print
On Wed, 22 Aug 2007 14:11:46 +0200, Kim Voss Schrader

Ja. Har gjort det en del gange efterhånden, incl. et kombineret hvor
rigid går direkte over i flex og til bage igen - for at det kunne
bukkes et sted. Men det er en KOSTBAR løsning.

Du tegner det som et ganske normalt print

Ja, du bestiller det bare i den givne tykkelse. Du er vel vant til at
bestille eks. 1.0 eller 1.6mm print?

Så skal du bare definere 0.05 eller 0.1 - whatever. Husk at der skal
defineres forstærkninger så det passer til dine FPC connectors. Men
tal med din printleverandør, de kan hjælpe - hvis ikke, skift
leverandør :-)

Re: Flex-Rigid print
Hej!

Ok? Jeg skal bruge 50-200mm kabel m. 10 ledere, 0.5mm pitch, straight og med
guldkonnektorer.

Hvad monstro sådan et vil koste i bunker á 200 stk?

Ok, men hvorledes specificerer jeg forstærkningstykker (der skal være et i hver
ende)?

Ellers er det bare et kobberlag med to gange loddemaske og print, og det er så
dét?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Flex-Rigid print
On Wed, 22 Aug 2007 20:29:55 +0200, Kim Voss Schrader

Ve`ik`det !

Men vores printudlægger er tilbage i næste uge, så kan du ringe og få
en snak med hende.

dét?

Det har jeg forstået, ja.

Re: Flex-Rigid print

Hejsan.
Du tegner det som et normalt print men specifiserer tykkelsen, til
omkring 50 B5%, Guldenderne ville du ogsE5% kunne fE5% pE5% ved Rigid print,
sE5% det er ikke mere besvE6%rligt. Adstivningerne hedder stifner(e) og
skal som regel specifiseres pE5% lige fod med printet. Dog bedst hvis du
kan lave en fab drawing der viser pcb opbygningen med stifner.
Det kan snildt laves som FR4, cu og loddemaske.

Pris spF8%rg pro print eller print line.

Re: Flex-Rigid print
Hej!

Ok, tak.

Dog har jeg i mellemtiden fået et kina-tilbud på FFC kabler som jeg vil købe
istedet. Kan købe 650 stk. af hhv. 50, 100, 200 og 300mm længde m. 10 ledere
(dvs. 2600 ialt), 0.5mm pitch og guldkontaktflader for 800 USD og med 14 dages
leveringstid. Hvis jeg kunne aftage 5000 kabler i 50mm længden ville prisen være
8 cent pr. stk... Ovenstående er prisen for engangsordrer.

Til sammenligning ville Molex have - og sid lige ned - 127.50,- pr. STK for et
50mm kabel v. 500 stk. pr ordre :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline