Findes det, findes det ikke??

Hej Alle

Alle kender vel tv-tuner kortet til computeren, men hvad med et kort/boks
der virker den anden vej? fra vga til tv's BNC kabel så billede/lyd kommer
ud på tilsluttede tv'er.
Nogen er kan hjælpe?

 /Jacob

Re: Findes det, findes det ikke??

Kan du ikke bare nøjes med et kort med TV-out?

--
Tom

Re: Findes det, findes det ikke??
Som jeg lige husker det kommer der ikke lyd med på TV-out fra div.
skærmkort, og den side på google køre på nogenlunde det samme, jeg søger en
løsning hvor både billede og lyd kommer ud på et eksisternede tv kabel med
egen frekvens så det kan bruges af flere tv'er på en gang

/Jacob

Re: Findes det, findes det ikke??

Nu er der jo pr. definition ikke lyd på et videosignal. Dvs. du skal have en
modulator... De kan sikkert findes - men er nok (DYRT) pro-udstyr. Jeg ville
trække lyden i et kabel ;-)

/A

Re: Findes det, findes det ikke??

Har du spurgt www.google.dk ?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=VGA+to+TV+Converter+&btnG=S%C3%B8g&meta =

\Lars G

Re: Findes det, findes det ikke??
Jeg bruger selv en stereo video til samme formål.

--
MVH Johannes
_________________

Go' løsning! =)

/Anders

Re: Findes det, findes det ikke??
Skal lige tilføjes at det så ikke er VGA udgangen, men tv-out der går i
videoen, sammen med signalet fra lydkortet.

--
MVH Johannes
_________________

Yes, som andre siger er løsningen en modulator. TV'ets "BNC"-kabel er i
øvrigt antennekablet, dvs. det er radiofrekvenssignaler der løber i kablet.

Her er den første og "bedste" modulator google lige fandt:
http://www.disconetto.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid19%63
Og så er det ikke engang dyrt imo, har set dem der koster meget mere.

Til den slutter du videoudgangen samt lydkortet til og så kommer der et
antennesignal ud. Desværre er lyden ikke stereo, men det er den heller ikke
via videoen. Dertil kræves en stereo-modulator og de er dyrre. Men kan dit
TV køre med A2 stereo (den tyske standard, er som FM stereo modsat Nicam der
er digital), så har www.elv.de vist en stereomodulator. I hvert fald som
byggesæt, ved ikke om de også har den færdigsamlet.

Mvh
Morten

Re: Findes det, findes det ikke??

I stand corrected ;-) Det er sørme billigt!

/A

Re: Findes det, findes det ikke??

Den nemmeste (billigste) løsning er at bruge en scart-converter og så trække
S-VHS fra et TV-out kort, plus lyd fra lydkortet. Det virker, men du skal
have et grafikkort med TV-out i høj kvalitet (Matrox!) for at det ser
rigtig godt ud.

--
M.V.H
Christian Iversen