Filtervagt til genvex, DIY?

Jeg har fået en ide om at lave en filtervagt til mit passive
varmegenindvindingssystem (Nilan) i stedet for at forlade mig på en vis
driftsperiode.

Som jeg forstår det, drejer det sig om at detektere en tilpas stor
trykforskel mellem forside og bagside af filteret.

Min uinformerede og umiddelbare ide er at bruge to tryktransducere a la
MPX2301DT1 (købes på eBay) koblet i hvad man kunne kalde en justerbar
Whetstone-bro og så trigge når signalet er højt nok.

Nogle input/ideer til en billig og nem løsning?

--
Steen Suder

Re: Filtervagt til genvex, DIY?
Den 08.01.2012 15:56, skreiv Steen Suder:
Honywel har for salg billigutgaver ab differensetrykktransduserer. Jeg
vet at jeg har datablad for en av dem, men det er "vanskelig
tilgjengelig". Elektrisk sett er det en brokopling.

Du trenger en "broforsterker" på ca. 1000G.

HM

Re: Filtervagt til genvex, DIY?

Ja, du kan evt spørge mig om jeg vil forære dig en
diffferens-tryk-transducer. Bor du i ØstJylland, kan du kigge forbi.

Desværre er min svar mail adresse midligtidigt ude af drift. Mne prøv bo
at bjerre - technology . dk

Bo //

Re: Filtervagt til genvex, DIY?

Glemte lige at skrive, at de hedder mpx2010dp.

een eller anden differensforstærker finder vi nok...

Bo //

Re: Filtervagt til genvex, DIY?
Hej Bo

Hvad sker der, enten glemmer du det halve eller også
skriver du tingene to gange ?   :)

Max

Re: Filtervagt til genvex, DIY?

Også taget ad notam ;-)