FET'en dør ...

Jeg sidder og "mekker" lidt med hvad der skulle have været en simpel
opstilling af en "strøm styret pwm generator"

Jeg har bygget den op på mit bread board præcis som i diagrammet nedenfor:

http://www.electro-logic.com/CCPWMs.pdf

Jeg får også så som multisim regner ud følgende pulser:
http://www.electro-logic.com/scop%20billed.JPG

Hvor Kanal A måler på R5 ved Q4 og Kanal 2 måler + indgangen (ben2) af
komporatoren

Modstanden er i virkeligheden en halogen spot fra en gammel lampe...

Koblingen virker fint i måske 2 dage men så pludselig knalder fet'en af ...
(og den bliver ikke rigtig varm under alm. drift) er der nogen som har nogle
ideer om hvad der sker ?

m.v.h.
lasse

Re: FET'en dør ...

Jaeh - det bliver et skud i tågen...:

svjh (erfaring fra 1984 med et batteridrevet røntgenrør):
 FET tåler næsten ingen 'overspænding' på G, målt i forhold til D.
 Dette kan forekomme hvis Q2 åbner helt!

Jeg kan ikke finde spec, men datablad er på:
http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irf540n.pdf

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: FET'en dør ...

Det kan vel hurtig blive afhjulpet med en zener i serie med R3, dog bliver
der afsat mere effekt i Q2

Kasper

Re: FET'en dør ...

Hmm.. for at være helt på tværs.. ville du så ikke kunne bruge en UC3843
istedet alt det der ??
de koster ikke mange håndøre..

Kasper

Site Timeline