Fejl på 32pw6324/01...

Hejsa,

Jeg har hørt om at Philips type A10E er noget 'hø', men er ovennævnte denne
type? Google siger mig (indirekte) at det ikke er, men vil lige være sikker.
Kan det laves, kan jeg vente lidt længere med at købe et 'fladt' ;)
Som jeg har fået forklaret fejlen (har ikke set det med fejlen) er det at
farverne bliver forkerte - billedet bliver svjh 'grønt i det'. Fejlen
optræder ikke altid, men når den er der, er den der i et stykke tid, fx
resten af aftenen (altså så længe man gider se på det :))

Er det bare dårlige lodninger, eller er billedrøret defekt?

På forhånd tak for hjælpen!

Re: Fejl på 32pw6324/01...
Hej!

Periodisk kortslutning på grøn katode i billedrøret. Det er defekt :-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl på 32pw6324/01...

Øvs :(

Re: Fejl på 32pw6324/01...
Dog har jeg set painter-icen gøre det, den berømte A10E komponent..

Begge dele == skrot, med mindre man holder meget af sit hæderkronet
philips i sølv-plastik

mvh

Jan - stadig forelsket i sit K40

Re: Fejl på 32pw6324/01...
Hej!

Dvs. den kan - foruden de 116 andre ting - også overstyre en videoudgang?

Dog, jeg holder stadig på min teori om billedrøret - har simpelthen set det for
mange gange på bl.a. A10E...

Ja, sørgeligt nok.

LOL da :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl på 32pw6324/01...

Fejlen var ikke helt som beskrevet. Problemet opstår når der skal vises en
"kraftig hvid" på en støre del af skærmen - den hvide del får et grønligt
skær. Det er altså ikke hele billedet, der bliver grønt. Så er der måske
tale om en anden fejl?
Jeg har pillet bagbeklædningen af  TV'et og føj, hvor er det
'nikotin-støvet'...
Må jeg støvsuge eller skal det blæses rent?

Re: Fejl på 32pw6324/01...
Hej!

Hmm, og der er ingen skrå grønne linjer henover billedet samtidigt?

Jeg støvsuger altid apparaterne, da det er lidt nemmere at have med at gøre
indendørs ;o) Støvet løsnes med en blød pensel og det har aldrig givet
problemer...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline