Fase control IC

Hej Gruppe,

Jeg er på udkig efter en fase control kreds der skal styre en triac.
Jeg skal bruge det til at styre omdr. på en "støvsuger" motor.

Jeg har kig på Atmel U2008B men den vil kræve en del
ekstra komponenter, da jeg ønsker at kunne styre motoren
ved hjælp af 3 taster, en op en ned og en start/stop taste.

Jeg ved godt at der findes andre kredse, som faktisk har
up/down regulering, men dem jeg har kunnet finde har primært
været til touch lysdæmpning og har været til en tast hvor man
styre alle funk.

Kender nogen her i gruppen til en kreds som har de funktioner
jeg ønsker?

Eller er eneste alternativ at sætte sig ind i programmering af
uP og så selv programmere en kreds. (det håber jeg ikke).

Mvh
Gert K.

Site Timeline