Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera

Har nogen af jer erfaring med skift af optik i et Canon Ixus kamera?

Mit har blokeret udkørsel (sikkert tabt), resten skulle være ok.

Jeg har fundet flg. på Ebay og det skulle være til samme kamera:

<http://www.ebay.com/itm/GENUINE-Canon-PowerShot-IXUS-120-IS-ELPH-SD940-LENS-UNIT-Zoom-/190672058590?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item2c64f0b8de

Kan det komme til at virke? Sensoren skiftes, da den sidder i samme samling.

--
Mvh, Kim

Re: Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera
<http://www.ebay.com/itm/GENUINE-Canon-PowerShot-IXUS-120-IS-ELPH-SD940-LENS-UNIT-Zoom-/190672058590?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item2c64f0b8de

Jeg lavede et Ixus engang med lignende fejl som også havde været tabt. Det
var en lille magnet til at flytte et filter der var faldet af sin
plasticholder, og sad i klemme så objektivet ikke kunne køre ind.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera
Hej Ulrik

Denne her lyder som et maskingevær når den prøver at køre linsen ud (når
dog kun et par mm).

Det er ret småt med pladsen, og jeg kan ikke lige se hvad der er galt.
Men jeg kunne lige give det en ekstra chance.

Det er både godt og skidt, at teknologien er på vej i dén retning :)

--
Mvh, Kim

Re: Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera

Det lyder jo som en moderne udgave af defekt pulley?
Smid en vdp1434 i :-)

/Jan Rasmussen

Re: Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera

Hehe, det er et godt stykke tid siden jeg har fikset Panasonic
videomaskiner, men man ved da aldrig ;-)

Umiddelbart føles den dog blokeret, så jeg tror den kammer over af en årsag.

--
Mvh, Kim

Re: Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera

Jeg har et Canon Powershot TX1 hvor jeg kom til at daske til objektivet mens
det var tændt da det var mindre end et år gammelt > Lens error

Det var købt postordre fra hongkong da jeg jeg ikke kunne finde det i europa
og Canon i dk ville end ikke forsøge en reperation ...

Det var planen selv at prøve at skille det ad og fejlsøge men nu har det
efterhånden ligget temmeligt længe ....

Skulle en (med stor fingerfærdighed) have lyst til at kigge på et er jeg
meget intersseret i at få liv i det igen ...

anders at majland dot org

Re: Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera

Andre har haft held med det

http://forums.powershot-tx1.com/index.php?topic12%7.0
Og billeder på http://s358.photobucket.com/albums/oo26/Wolfgang054/TX1 /

/A

Re: Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera
<http://www.ebay.com/itm/GENUINE-Canon-PowerShot-IXUS-120-IS-ELPH-SD940-LENS-UNIT-Zoom-/190672058590?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item2c64f0b8de

Sensoren kan IKKE bare ombyttes, så det går ikke at udskifte hele den
optiske "blok"

Sensorens døde pixels er mappet ud i kameraets firmware, sætter du en
anden sensor i får du ret morsomme billeder :-)

Men selve CCD'en sidder som regel fast med 2 torxskruer i et flex PCB,
så den er nem at flytte over.

// Per.

Re: Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera

Ok, men den ser alignet ud, så jeg får næppe den monteret korrekt i den
anden optik.

Oh well, kan være jeg skulle sælge kameraet i stumper i stedet. Et nyt
koster trods alt under en tusse...

Er bare lidt fortørnet over, at reparation af så fine ting ikke længere
er en mulighed (ikke mindst økonomisk...).

--
Mvh, Kim

Re: Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera
Hej Kim

Du skriver jo selv grunden, den slags koster jo ikke penge
mere, hvem kan leve af at reparere ting der koster under
en tudse ?

Køb dig et Leica, så forholder tingene sig anderledes.

Re: Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera

Nej, jeg mener, at det er blevet for besværligt. Selv for en del af
nørderne. Kunne da aldrig finde på at få tingene repareret ude i byen,
fy skamme :-)

Har rigeligt med digitalkameraer. Fandt bare dette smidt ud og synes det
kunne være sjovt at fikse.

--
Mvh, Kim

Re: Erfaring med skifte af linse+mekanik i Canon Ixus kamera
Hej Kim

Ja, men så nyd at du udfordres lidt mere, det var jo ikke sjovt
hvis det var let.

Ps: jeg er sikker på at for mange af os her i gruppen er der ikke
nogen økonomisk vinding ved at gå at lave de ting vi gør, vi gør
det fordi vi udfordres af det.

Max

Site Timeline