Embedded webserver

Jeg søger et modul, som kan fremvise en html eller php side, hvortil det er
muligt at loade en javaaplet.
Det jeg har brug for er 1-2 analoge inputs, og 2-3 I/O signaler.

Jeg har kigget lidt på denne:
http://www.digi.com/products/embeddedsolutions/digiconnectme.jsp#overview
Den er egentlig ganske fornuftig, og koster kun ca 270 kr. Problemet er at
sourcekoden til den koster en del ;)

Men findes der andet, som ikke er alt for dyrt eller omfattende at få op at
køre ?
Der er ingen krav til forsyningsspænding eller andet.

Re: Embedded webserver
Hvis du er ligelad med hvilken hardware det køre på findes der mange ting
med PIC microcontroler som f.eks.
http://www.olimex.com/dev/pic-web.html
http://www.sics.se/~adam/miniweb /
http://embedded-system.net/free-tcpip-stack-for-pic-microcontroller.html
http://www.dontronics-shop.com/pic-mini-web-mini-web-server-tcp-ip-development-board-for-pic-micro.html

Jeg lavede selv en TCP/IP stack til en PIC  16F877 til min Svendeprøve så
det er muligt hvsi man kan lidt programering. Men findes nu også efterhånden
en del Free Ware til PIC

Re: Embedded webserver

Det kan fåes som byggesæt.
http://www.brkit.dk/byggesaet/br1820.html
Den koster 450 kr.alt incl.
Du kan downloade manualer m.m. på siden.

Brink byggesættene var egentligt udgået, men begynder at blive produceret
igen. De kan forudbestilles via denne side.

Re: Embedded webserver

Den er ikke det billigste, faktisk en del dyrere men den virker 100%
og er nem at lave sw til.
Alt software er gratis og man kan udvikle med det gode og gratis
Eclipse og der er mulighed for JTAG debugging etc.

http://www.makingthings.com

--
Christian

Re: Embedded webserver
du kan prøve at se har http://www.liab.dk /

Re: Embedded webserver

Kig på en Linksys wrt54gl, der får du en mips cpu, 6 ports switch med
vlan, 2.4GHz 802.11g radio og 2 seriel porte til omkring 300 - 500 kr.

Re: Embedded webserver
 op at

Og den kan man bare selv programmere som man vil ?

--
Christian

Re: Embedded webserver

Ja, den kan nemt overlistes til at køre OpenWRT som er OpenSource og
relativt nemt at have med at gøre.

Re: Embedded webserver

Så skal man også være meget dygtig til at programmere:

Allan

Re: Embedded webserver

... og en webserver.

Jeg tror ikke man behøver at være en specielt dygtig programmør, for at
få det til at spille, her er hvad jeg ville gøre:
1) Smid OpenWRT på Linksys'en.
2) Få hul igennem til seriel porten fra min egen kode.
3) Lav koden til en AVR som skal til for at kære det I/O der er behov
for til seriel porten.
4) Strik det webinterface sammen som jeg vil have.

Jeg er nok en special case, da jeg har 10 wrt54g'r til at stå og samle
støv:)

Re: Embedded webserver
http://shop.tuxgraphics.org/electronic/index-eth.html

Gratis firmware, og der er færdige hardware til et par forskellige
projekter.

Til simple ting er den ENC rimelig nem at skrive software til.

Site Timeline