Elektronisk dørlås

Jeg overvejer at skifte den almindelige dørlås ud med en elektronisk
dørlås - hvor man kan låse op ved at indtaste en kode. Havde overvejet
at lave simpelt decodesystem (4-5 cifre) som kunne styre en motor der
skulle dreje slåen rundt. Men vil det faktisk være muligt at købe et
færdigt system uden at skulle betale 1 mio ? Er der nogen som har kikket
på et ligende projekt og hvad kom I frem til ?

Jørn

Re: Elektronisk dørlås
Hej Jørn

Har luret lidt på den slags systemer, rart ikke at skulle tænke på nøgle,
har hos låsesmeden set flere systemer, bl.a. med mulighed for at
lave en engangskode som f.eks. en håndværker kunne bruge en gang
og sådan noget. Priser husker jeg ikke, men prøv at smutte ind og snakke
med sådan en.

Re: Elektronisk dørlås

Normalt laver man det med smæklåse og en pal i karmen frem for i døren.

Overvej, hvad forsikringen siger til et gør det selv projekt.....

Pas, hvad siger låsesmeden ?

Re: Elektronisk dørlås

Ok - det gør selvfølgelig problemstillingen med ledning til døren enklere.

Det er i første omgang ud til et hobbyrum - hvor cykler, havehynder og
gamle papkasser er opbevaret. Det var for at skulle undgå at huske en
nøgle bare for at hente en hynde til havestolen. Så sikkerheden behøver
ikke at være Fort Knox.

Jørn

Re: Elektronisk dørlås

Jeg ved godt det er en kedelig, low-tech og utiltalende løsning, men
hvad med en kombinations hængelås? ;-)

Re: Elektronisk dørlås
Hej Mikael

Bare lad være med at lade ungerne lege med den :)

Re: Elektronisk dørlås

Det du taler om hedder et el-slutblik og det er ikke forsikringsgodkendt (se
http://www.bc-laase.dk/SiderProd/Laase/Elektrisk_slutblik.htm ).
Til en hoveddør bør man vælge en motor-lås, som netop virker ved at en motor
trækker falle/rigel, lige som en almindelig nøgle (se
http://www.bc-laase.dk/SiderProd/Laase/Motorlaase.htm ).

Re: Elektronisk dørlås
Hej Jørn
Som låsesmed vil jeg ikke anbefale den løsning, den er for dyr og for svag,
normalt bruger man den til adgangskontrol og døren er så udover også
overvåget og uden for normal åbningtid vil man suplere med ekstra lås.
Hvis du selv vil lege med låsen og opfinde den dybe tallerken en gang til så
er det bare at gå i gang, men alt andet vil være galamatias.
Du kommer hurtigt til at betale fra 7.000 til 13.000 for en prof løsning.

Lad det være ved tanken.

med venlig hilsen

Anders
Låsesmed

Re: Elektronisk dørlås
Hvad med en lås med fingeraftrykslæser istedet for, det er efterhånden
kommet meget ned i pris. f.eks den her
http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/fingerprint-lock-wpassword-and-key-access-p-153.html?language=DK

Re: Elektronisk dørlås

Jeg synes også, disse løsninger må være klart den mest sikre,
men efter at have set Myth-Busters på Discovery må jeg sige, min
tro på fingertryksaflæserne er dalet drastisk.

--
Mvh.

Tomas

Re: Elektronisk dørlås

Så skulle du læse afhandlingen, hvor Mythbusters formentlig har
en af fremgangsmetoderne fra:

http://www.ep.liu.se/abstract.xsql?dbid23%97

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Re: Elektronisk dørlås
Men de har også en komplet med kodelås som du jo egentlig efterspørger
http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/elektronisk-kodel ås-m-mekanisk-nøgle-p-154.html

til små 1900 Kr.

[...]

Det er måske ikke helt tosset. Godt nok ikke direkte billigt, men i
forhold til prof-løsningen er det jo næsten 1/10 af prisen. Jeg er nok
er projekt jeg skal i tænke box med igen. Det med forsikringen skal også
overvejes, selvom det kun er et par cykler og hynder som låsen skal sikre.

Jørn

Re: Elektronisk dørlås
Hej Jørn

Det med cyklerne behøver du ikke tænke på, de er jo dækket
uanset om de er låst inde eller ej.

Re: Elektronisk dørlås

Hvis det er et udhus, det skal bruges til, så dækker forsikringen nok
alligevel ikke.

Re: Elektronisk dørlås
Hej HKJ

Det gør den hvis udhuset er forsvarligt aflåset. Der står intet i min
forsikring om hvad det vil sige at være forsvarlig aflåset, så jeg
antager at er der tegn på opbrud, ja så dækker forsikringen.

Re: Elektronisk dørlås

Hej Jørn...

Prøv at kigge lidt på www.conrad.de - de har en del af det du skal bruge...
Søg på "keymatic" eller kig under "haustecnich".
Conrad har også en international side, hvor vi danskere også kan handle.

Mvh Jørgen

Re: Elektronisk dørlås
rdigt

Hej,

Jeg har kF8%bt en dF8%rlE5%s med fingeraftryk aflE6%ser pE5% kinapriser.dk. =
Jeg
har haft den monteret i en 3 mE5%neder nu og mE5% sige at den virker
utroligt godt og er meget pE5%lidelig. Kan klart anbefales

mvh Kim

Site Timeline