El måling

Hejsa,

Jeg vil høre om hvad der skal til for at måle strømforbruget
for diverse udvalgte apparater i f.eks. et værelse.

Helt specifikt vil jeg bruge det som et mellemled mellem
kontakten og apparaterne over en længere periode (dvs. mere
eller mindre permanent).

Der er vidst også noget med at der er en grænse for
hvormeget man må tilslutte til en enkel strømkontakt - hvordan
kommer jeg udenom det, så jeg ikke skal bekymre mig såmeget om
hvormeget jeg belaster, og derfor kan tilslutte en masse
apparater, til normal brug, hvor forbruget af dem alle skal
kunne måles?

Er der ellers noget særligt skal være opmærksom på?

Med venlig hilsen,
--

  - Zafar Iqbal
Re: El måling

10A el 13A afh. af hvor ny installationen er...

Tja, sikringen går hvis du trækker for meget... Det er vel ikke noget at
bekymre sig over?

Mvh.
 Anders

Re: El måling

Jamen det gør jeg jo som jeg skriver (mht. begrænsningen), og spørger
derfor hvordan jeg kommer udenom dette.

Mvh,
--

  - Zafar Iqbal
Re: El måling

Vil du trække mere end 10A ?

Re: El måling

Ikke lige foreløbigt, men det kommer jeg nok til at gøre på et tidspunkt.

--

  - Zafar Iqbal
Re: El måling

Og så overbelaste din elinstallation og risikere brand på grund af det ?

Så hellere få trukket et krafstik frem til det sted du skal bruge så
meget effekt, der kan du få 3x16A.

Re: El måling

Altså - på et tidspunkt får jeg brug for at trække meget strøm, og
spurgte derfor herinde hvordan jeg skal kunne klare det.

--

  - Zafar Iqbal
Re: El måling

Prøv evt news:dk.teknik.el

Re: El måling

Elektricitetselskaberne udlaaner elmaalere.

Desuden kan man købe elmaalere, hvor man handler med elektronik.
Jeg har selv en "ide line" maaler. Den maaler spænding, strøm, og
kilowatttimer. Jeg husker desværre ikke, hvor jeg købte den.

mvh Aage

Re: El måling
Aage Andersen skriblede og skrablede følgende:

http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr96%93&n60%105

Er et bud...

Claus

Re: El måling
http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr96%93&n60%105

125320 - 34 på conrad.de er et andet (de har også billigere uden
fasevinkel)...

/Anders

Re: El måling
Mange takf or jeres svar - helt klart noget
jeg kan komme videre med.

Mvh,
--

  - Zafar Iqbal