DIN stik til keyboard ... nu vi er ved det.

Hejsa,

    Nu er jeg godt klar over at der er 5Vdc på, men hvor mange mA kan man
trække ud derfra uden risiko for at brænde skidtet af ???

    VH
    Lars Molnit

Re: DIN stik til keyboard ... nu vi er ved det.

Jeg har lige rodet med et gammelt 486 mudderbrædt, hvor der var en sikring
på 500mA til tastatur og musestikkene.

/Bo.

Re: DIN stik til keyboard ... nu vi er ved det.

Afhænger af den enkelte pc. Alt fra 100 mA til 1A er observeret.

Klaus

Re: DIN stik til keyboard ... nu vi er ved det.

    Takker for de hurtige svar... jeg har nu fundet frem til at standarden
siger at der maks må trækkes 100mA, men som i selv gir ud fra så gir de
fleste mere end de lover :)

    Perfekt... dette betyder at man kan tage en USB-PS/2 konverter og smide
ens USB-skinne i, og så montere sin USB mus i en USB port i stedet, da ens
USB-skinne sider der med konverteren, og derved er vi sikre på at den
slukker når maskinen lukkes ned, og ikke som med nogen USB porte som ikke
vil slukke for den.

    VH
    Lars Molnit
    P.S. Har testet det :) og det virker sgi ...

Re: DIN stik til keyboard ... nu vi er ved det.

smide

Kan man mon gøre det omvendte ...?
Jeg fandt denne PS/2 > USB konverter ...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID62%329
Mon denne kan gøre at min Trust Televiewer kan få strøm via USB-porten på
min laptop???

/MD

Re: DIN stik til keyboard ... nu vi er ved det.

ens
ikke

    Hvis den ikke trækker mere end 100mA siger USB standarden at USB
kontrolleren ikke må slukke for den, så jo det burde virke... men hvis den
er dimensioneret sådan at de går ud fra at PS/2 altid gir meget mere end hva
standarden lover som minimum, så kun måske.

    En USB port kan levere op til 500mA så vidt jeg husker, men USB
kontrolleren må godt slukke for porten til fordel for en ande hvis der
trækkes mere end 100mA.

    VH
    Lars Molnit

Site Timeline