Diagram til blinkende led(s)

Hej NG.

Jeg er total elektronik-noob, sE5% bE6%r over med mig ikk?
Nogen der kan henvise mig til en side hvor jeg kan finde et diagram sE5%
en mand med 10 tommelfingre og en varm loddekolbe kan finde ud af at
lave et lille stykke elektronik som kan fE5% 2 eller 4 leds til at
blinke hver for sig. Det behF8%ver ikke vE6%re med konfigurerbar
blinkinterval og overliggende knastaksler. Bare meget simpelt. Og helst
sE5% lille som muligt, da dimsen skal sidde i et meget lille hus. :)

Hele molevitten skal kunne kF8%re pE5% sE5% lidt strF8%m som muligt - gerne
12E%5v hvis det er muligt eller ogsE5% 14v - Ved godt det er lidt af et
hop, men 14v er tilgE6%ngelig der hvor dimsen skal sidde. Hvor lE6%nge
vil sE5%dan en bandit kun blinke pE5% et alm 1.5v AA batteri?

HE5%ber nogen kan hjE6%lpe.

SonofonoS

Re: Diagram til blinkende led(s)

Køb en LED, der blinker af sig selv. De koster ikke en formue og findes
i flere forskellige farver. Ovenikøbet skal der ikke formodstand til.

http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@1856053987.1134485094@@@@&BV_EngineID=cccladdghhfjjklcefeceefdffhdfij.0&cacheID=dknetscape&331193794733%11937947&catoid=-610277988

Bo //

Re: Diagram til blinkende led(s)
Findes de som 3mm? Synes ikke lige jeg kan se dem pE5% dne side. Jeg ved
godt jeg er ved at vE6%re krE6%vende nu... :)

SonofonoS

Re: Diagram til blinkende led(s)

Findes de som 3mm? Synes ikke lige jeg kan se dem på dne side. Jeg ved
godt jeg er ved at være krævende nu... :)

SonofonoS
--------
ja de gør

http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@1856053987.1134485094@@@@&BV_EngineID=cccladdghhfjjklcefeceefdffhdfij.0&cacheID=dknetscape&331193971333%11939713&catoid=-903779331

Re: Diagram til blinkende led(s)
Mange tak - Men sE5% lige for at vE6%re besvE6%rlig, og ekstrem
irriterende spF8%rger jeg alligevel om det ikke er muligt at lave det
selv, med almindelige dioder og komponenter?

SonofonoS

Site Timeline