Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD Monitor?

Hej.
Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde subj.? Har forsF8%gt google
uden held.

ME5%ske er der nogen der har nogle fejltips til den?

Det startede med den var helt dF8%d. SE5% skildte jeg den ad, og fandt en
smd sikring der var sprunget.

Denne skiftede jeg, og nu er fejlen, at nE5%r man tE6%nder den, sE5%
starter den op med billede i ca 3 sek., hvorefter den slukker for
lyset. Billedet er stadig i baggrunden kan man se.

Jeg har sE5% yderligere fundet ud af, at det kun er den ene "pE6%re" der
lyser (den i toppen). Jeg prF8%vede sE5% at bytte dem rundt, sE5% det
nederste rF8%r kom i toppen og sidde, og der lyser det fint nok (i da
ca. 3 sek. der er lys nE5%r man tE6%nder).

Jeg mE5% indrF8%mme, at jeg har aldrig rigtig rodet med LCD monitors fF8%r
(kun crt tv+monitors), sE5% jeg er lidt lost :-)

HE5%ber pE5% noget input.

Pfh. tak

/ole

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD Monitor?
[...]

Tjek selve inverteren for smd sikringer.

Jeg har selv reppet en Mitac tft hvor der var gået en sikring på selve
inverter printet, den lavede samme nummer.

Mvh
Ronni

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD Monitor?

Jeg tror det er på inverterprintet sikringen sad. Det var på det print, hvor
ledningerne til lysene går fra?

/ole

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD Monitor?

hvor
Mon ikke der registreres for højt et strømforbrug og så lukkes der ned?! Da
det åbenbart kun er backlight der lukkes ned for må backlight bruge for
megen strøm. Der blev jo sagt at billedet stadig kunne ses! En udskiftning
af det åbenbart defekte rør må være et forsøg værd.

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD Monitor?

Jeg tror nu ikke det er røret der er defekt, for når jeg bytter om på det
øverste og nederste, så er fejlen det samme. Og til en pris på ca. 4100,-
plus moms, venter jeg lige lidt med at bestille et ekstra rør hjem ;-)

/ole

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD Monitor?

udskiftning
Well så er der kun fejlfinding på komponentniveau tilbage. Kræver diagram.
Vejen fra inverter til backlight først og fremmest. Man kunne måske prøve at
måle strømmen til backlight ?

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD Monitor?

Det er også det punkt jeg er nået til. Derfor forespørgelsen på diagrammet
;-) Jeg har prøvet at ohme div. dioder, transistorer og modstande, dog uden
det store held. Det eneste jeg fandt, var sikringen, og den er jo sikkert
sprunget af en eller anden grund...

Men mange tak for input.

/ole

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD M onitor?
Hej!

God idé, for rørene går meget sjældent (hvis overhovedet) istykker - de fader
over i gul istedet længe inden (og så gider man alligevel ikke se på billedet!).

Du skal have fejlfundet inverterboardet istedet. Undersøg for defekte
komponenter og løse forbindelser.

Du er jo heldig at have to ens prints, så du kan bytte lidt rundt på stumperne
hvis du altså tør :)

Første vej frem er dog at pudse brillerne og finde multimeteret frem.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD Monitor?

Hej!

Der sidder to rør i, som hver består af to "neonrør". Lige når man tænder,
lyser det ene af de øverste, og 3 sek. senere slukker det. Bytter jeg rundt,
så lyser det andet tilsvarende. Kort fortalt, så kan jeg, ved at bytte om på
stikkene, få lys i alle fire "neonrør", så derfor tror jeg ikke de er
defekte.

Har ohmet til jeg blev blå :-) Et diagram ville gøre underværker tror jeg...

Jeg har ikke to print som sådan. Det hele sidder på ét print, men er ligesom
delt op i en del der styrer det øverste rør og en der styrer det nederste.
Jeg prøver så at ohme/måle begge steder, og sammenligne tallene, men indtil
videre, kan jeg blot konstatere, at det er somom der mangler noget DC i den
"defekte" del.

Er i gang :-) Savner dog virkelig et diagram...

/ole

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD Monitor?

Som med så mange andre Backlight inverter
så bliver det mega svært at finde et diagram ,med mindre du vil betale.
Men der er en bagdør , find ud af vilken  controller der sidder på inverter
print og find så datablade og se
application exam
prøv for eksempel at se på application på denne
dual inverter fra fairchild
http://www.fairchildsemi.com/an/AN/AN-4136.pdf
jeg ved godt at der er lige så mange designs af inverter
som der er vandrør i london ,men din er en dual
ønsker dig held i proben :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Mange tak! Nu sidder jeg ikk lige ved "operationsbordet" længere, men kan
allerede se på det diagram du linker til, at der sagtens kan være noget at
hente der! Mange tak!

Men hvad vil et diagram koste, og hvor køber man det?

Tak igen :-)

/ole

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD M onitor?
Hej!

Jamen de *ER* ikke defekte, forstå det nu ;-)

Tja, tror bare ikke du finder et...

Du har undersøgt _ALT_ som kunne minde om sikringer i form af modstande,
2-benede TO-92 hus o.lign.? Har du undersøgt om der kommer forsyningsspændinger
frem til begge kredsløb?

Har du kigget efter dårlige forbindelser?

Ser den ene trafo i inverteren ud til at have været varm?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD Monitor?

Forstået :-)

Jeg er også ved at opgive håbet... Jeg er endda kommet så langt, at jeg er
villig til at betale for et!!

Ja, det skulle jeg mene...

Ja, det er jo lige det... Der mangler klart nogle spændeinger i det defekte,
men om det skyldes at controlleren lukker ned for det, kan jeg ikke helt
gennemskue.

Ja - har ikke fundet nogle...

Nej.

Lidt yderligere oplysninger:

Inverterprintet er lavet af Emax. Det hedder CPC1151R6060G. Det minder meget
om dette board:
http://www.lcdpart.com/Products/cpc1151r0015.html

Indtil videre, så mange tak for hjælpen til alle

/ole

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD Monitor?
Glemte lige at nævne, at controlleren hedder BA9741F

/ole

Re: Diagram/hjælp til AOC LM800 LCD M onitor?
Hej!

Tja, prøv evt. at bytte rundt på trafoerne og se om problemet flytter "ende".

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline