Defekt slot-in dvd drev

Jeg har et tv med indbygget DVD drev. Tv's har den designfejl at drevet
altid spinder op når der kommer en skive i. Så selvom det er begrænsnet hvor
mange timer den har afspillet DVD'er er den slidt op så den ikke kan læse
alle skiver mere. Selv helt nye uden den mindste ridse kan den have
problemer med.

Da skakten vendte opad forventede jeg måske at finde en kæmpe nullermand -
man det er rimeligt rent indvendigt.

TV hedder LM-26IEA6 og er i dk solgt under viewpia navnet.

Drevet hedder SP-525F-R og er produceret i 04/2007 så det ikke helt nogen
oldsag.

På printet står heller ikke meget MK P/N:2006001121001 PB-525D1.

Nogen der har en ide om sådan noget kan skaffes ?

Har ikke kunne google mig frem til noget interessant

Og så skal den jo helst ikke være meget dyrere end en ny løs DVD afspiller
som f.eks : http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr33%09&n10 %

/A

Re: Defekt slot-in dvd drev

Har du prøvet at rense oprik/laser-pickup i drevet. Det kan sagtens være
møjet til at f.eks tobaksrøg eller sod fra stearinlys eller bare
almindeligt husstøv.

Hvis apparatet er nogle få år gammelt kan set også lide af en dårlig
elektrolyt-kondensator i eller omkring DVD-drevet men det er spørgsmålet
om du gider at lede efter den kontra nyprisen på dets afløser.

/Lars

Re: Defekt slot-in dvd drev

Ja, har prøvet at rense det - men det fik det ikke bedre af

Det tænker bare lidt over en skive for dernæst at spytte den ud igen ..

Og nej jeg gider nok ikke bruge megen tid på at fejlfinde på det - men kunne
jeg finde et nyt drev til fornuftige penge ville jeg godt ofre det på
skærmen. Men et nyt noname-tv med DVD koster et par tusinde og en løs
afspiller under en plovmand. Så mit prisloft er nok maks tusind for et nyt
drev til det 4år gamle tv.

/A

Site Timeline