Defekt Philips TV chassis GR 2.2

Hej Gruppe,

Kigger på e af ovenstående "kasser"

Har fundet en lyt på billedrørsprintet der er sprunget læk, pos 1124, 330uF
printet er renset og lytten skiftet.
Men kassen er stadig død, når man prøver at tænde står den og tikker meget
svagt
og bliver ved med det, man kan ikke hører at den prøver på at starte
højspændingen
op.
Lysdioden lyser ikke, kun når man trykker på en tast på fjernbetjeningen
blinker den lidt.

Hvor skal jeg begynde at lede?
Sådan en gang lytvæske rundt på nabo komponenterne er jo ikke så godt, men
har ikke kunnet
finde nogle defekte komponenter rundt om den lækkende lyt.

Tyder den tikkende lyd mon på en overbelastet spændingsforsyning?

Mvh
Gert K.

Re: Defekt Philips TV chassis GR 2.2
Hej!

Jeps. Find linietransistoren og mål den igennem. Sidder t.h. på den store
køleplade... Der sidder en keramisk 1n5 kondensator v. den (blå). Er den flækket
/ brændt?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Defekt Philips TV chassis GR 2.2
flækket

Hej Kim,

Begge dele er checket og fundet ok, men i desperation skiftet alligevel!
Kondensator 2549 470nF er også skiftet og hele højspændingsdelen er
omloddet.

Syntes ikke at den defekte kondensator på CRT printet burde kunne
sætte højspændingen helt ud af billedet, men har lidt svært ved at se
hvilken funktion denne kondensator har. Men nu er jeg heller ikke
nogen haj udi TV! :-(

Mvh
Gert K.

Re: Defekt Philips TV chassis GR 2.2

flækket

Kom lige til at tænke på om den tikkende lyd kan være overslag inde
i højspændingstrafoen?

For de øvrige kasser jeg har reppet med defekt linietrans. har haft en
noget højere tikkende lyd.
På den her lyder nærmest som en gnist der springer
inde i et noget der er lukket til og det er en meget svag lyd.

Jeg har dog tidligere kun oplevet defekte højspændingstrafoer der slog over
til
stel og så var man dælme ikke i tvivl om hvad der skete.

Mvh
Gert K.

Site Timeline