DC-stik søges.

Har lige købt et app. som drives at 12volt. Nu vil jeg gerne lave en ledning
til dette formål (kan selvfølgelig klippe ledningen af den medfølgende
230/12 forsyning).

Stikket minder om et phono stik. Midterlederen er meget tynd, og er
tilbagetrukket i forhold til skærmen. Skærmen er indvendigt lavet af plastik
og dermed kun ledende på ydersiden hvor det er metal. Stikket er mindre en
før omtalte phono-stik, men ligner altså en del.

Hvor køber jeg et sådant stik?

Venligst
Henrik Morsing

Re: DC-stik søges.

Det første du skal gøre er at finde ud af er indvendig og udvendig diameter.
Der findes mange varianter, nogen mere gængse end andre.

/hjj

Re: DC-stik søges.

Og så skal du finde ud af, om + er i midten eller på ydersiden. Der er ikke
nogen fast standard for det.
Karsten H. Jensen

Re: DC-stik søges.

Overvej om du vil fortælle fabrikat + type af det du har købt.  Og anden
information, som Hans Jørgen beskriver.

Det der beskrives kan vel passe med 5.000 forskellige stik.

Det er ofte en god ide at fortælle alt det man ved om emnet. Du er ikke
alene - tit er spørgsmålene meget mangelfulde mht. information.

Søg et billede på internet, og vis det i en binær gruppe, med henvisning
herfra.

SÅ kan du måske få svar du kan komme videre med.

Mvh. Jørgen

Re: DC-stik søges.

-------------snip--------------
--------
----------------un-snip----------------
Hej Jørgen m.fl.
Kræver ikke overvejelse :-) App. er et Medialine 1700 DWL LCD TV.
http://www.nbmi.nl/pages/producten_detail.asp?rID=8&nID13%1
Grunden til at jeg ikke har skrevet mål, er at jeg ikke har det hos mig lige
nu. Jeg håbede blot at beskrivelsen måske ville få en klokke til at ringe
hos een eller anden.

Jeg har googlet en del på nettet, men ikke været i stand til at finde et
billede af stikket. Hvis jeg kunne det, havde jeg været løsningen en del
nærmere. Jeg har været i svagstrømsbranchen i adskillige år, men det er
første gang jeg ser det pågældende stik.

Så på nuværende tidspunkt, kunne jeg efterlyse et godt site med billeder jeg
kan rode i.......
/Henrik

Re: DC-stik søges.

http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id28%63
Måske er du heldig :)

Re: DC-stik søges.

Prøv her:

http://www.el-supply.dk /

Karsten H. Jensen

Re: DC-stik søges.

Du kan også prøve her:

http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/rswww/searchBrowseAction.do?obs=sObs&name=SiteStandard&No=0&N=0&Ntk=I18NAll&Ntt=dcstik&Nty=1&D=dcstik&callingPage=/jsp/line/line.jsp&BV_SessionID=@@@@1211380950.1148908688@@@@&BV_EngineID=cccjaddhljeehjdcefeceefdffhdfin.0&cacheID=dkie&Nr=avl:dk

Hvis du ikke kan komme ind på den lange streng, så er det RS Components. Der
er flere varenumre, men du kan begynde med f.eks. dette, 486-640. Der er en
PDF-fil, du kan downloade. Mål yderdiameter og huldiameter.
Karsten H. Jensen