Dantax M 90, brum fra transformer.

Hej.
Er der noget at gøre ved transfoemer støj eller brum på et sterioanlæg ?

Det er et Dantax M 90 hvor der er brum fra transfoemeren på forstærker, og
det er så meget, at vi må slukke på netafbryderen, så dateren kan sove,
spørgsmålet er så om der er nogen der ved om dette er normalt på dantax M
90, eller jeg skal bytte den og det så er løst.

Mvh.

Kim

Re: Dantax M 90, brum fra transformer.

Bytte den?

Hvis den er ny så må du jo indlevere den til reparation hvis du mener den er
defekt. En forstærker skal IKKE brumme overhoved.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Dantax M 90, brum fra transformer.

Er der garanti på ?
Så få dem til at lave det.
Det er typisk enten en underdimensioneret transformator, eller en med
"løse blikstykker". En transformator der arbejder vil brumme, men ved
standbystrøm skulle den ikke gøre det.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Dantax M 90, brum fra transformer.

Og, hvis du selv vil gøre noget ved det så tag trafoen ud  og dyp den i
transformerlak (termohærdende lak til høj temperatur) og lad det hærde efter
specifikationen - 100-150°C, så skulle den være helt fri for mekanisk støj -
hvis det er det der er dit problem.

/carsten

Re: Dantax M 90, brum fra transformer.

Nå, jeg ville smide det billige l.. af h... til.

det er Modelbane Europas hjemmeside