Compaq 7020 TFT

Jeg har været ved at kigge på saådan en skærm, der er intet backlight på
den.

Jeg har målt en del på inverteren og kan se den står og køre med push-pull
trinnet til at trække transformerne med. + forsyningen til transformeren går
gennem en highsite fet og bliver kontrolleret af en komperator som komperere
en trekent med en dc spænding (Muligvis lys styrken) denne spænding ser ud
til at være for lav, men spændingen (Hvis det er den rigtige) der kommer ud
af en DAC fra controller boardet er på ca 4V, så den virker ok nok.
Jeg kan ikke rigtig bekræfte vejen fra de 4V til savtands comperatoren...

Jeg har prøvet at tage en "fri kørende" inverter og sat til rørende og der
kommer "rimeligt" lys i den.

Der er 2 seperatre rør vil jeg tro og der er er nærmest 2 inverter dele på
samme board.

Jeg undre mig dog over der går 2 tykke og 2 tynde ud til hvert rør, er de 2
tynde noget FB på rørets levetid eller sådan noget, evt en lys sensor der
skruer ned ved nye rør og selv regulere op med tiden, og kan problemet ligge
her ?

det skal lige siges, hvis jeg kortslutter den FET i + så kommer der lys på
skærmen i ca 1 sek og så fader den ud tindtil jeg tager den af og på igen,
og så forfra.

Mvh
Kasper

Site Timeline